04.12.2012

احمدی نژاد نوشتن خاطراتش را با چه هدفی آغاز کرده است؟

بازتاب‌آنلاین: ویکی‌لیکس مدعی شده بود:چگونگی عزل وزیر خارجه، علت اختلافات با داوود احمدی‌نژاد، تنیس بازی با چاوز، خواستگاری از دختر مشایی و ماجرای خریداری هواپیمای ایرباس ۳۳۰ برای ریاست‌جمهوری، از مواردی است که در خاطرات احمدی‌نژاد به آن اشاره شده است

برخی اخبار از آغاز نوشتن خاطرات محمود احمدی نژاد توسط وی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، نوشتن خاطرات توسط مسئولان نظام با آغاز انتشار خاطرات هاشمی رفسنجانی که از ابتدای انقلاب به صورت روزانه و منظم نوشته شده بود مورد توجه قرار گرفت، اما سایر مسئولان تداومی در ثبت خاطرات خود نداشتند و به همین خاطر این موضوع مورد توجه سایر سیاستمداران قرار گرفت.

علی لاریجانی هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، بخشهایی از خاطرات خود را که مربوط به دوران ریاست وی بر صداوسیما می شد، در روزنامه جام جم منتشر کرد.

البته خاطرات بسیاری از رجال سیاسی نیز با مصاحبه مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز اسناد با مصاحبه با آنها تنظیم و منتشر شده است.

اما اکنون اخبار غیر رسمی از نوشتن خاطرات احمدی نژاد به صورت متمرکز حکایت دارد. احمدی نژاد که ظاهرا قصد دارد خاطرات خودر ا به صورت مجتمع منتشر کند، در فضایی خاطرات خود را تدوین می کند که بسیار متفاوت با سالهای قبل مسئولیت وی در استانداری، شهرداری و دوره نخست ریاست جمهوری وی می باشد.

احمدی نژاد که در دوران استانداری و حتی پس از آن، یکی از مدافعان و حامیان هاشمی رفسنجانی محسوب می شد، در دوره انتخابات و ریاست جمهوی بیشترین حمله و تبلیغ را علیه هاشمی انجام داد و با وجود آن که در دوره نخست خود را فدایی و دستبوس رهبر انقلاب معرفی می کرد، در دوره دوم چندین مورد تعریض و مقاومت دربرابر ولی فقیه و سایر ارکان نظام انجام داده است وبه نظر می رسد اکنون احمدی نژاد قصد دارد با نوشتن خاطرات و مواضع جدید خود علیه برخی مقامات، هویت و جایگاه گذشته خویش را در نگاه افکار عمومی تغییر دهد و برای انتخابات آینده، در نقش حامی اصلی اسفندیار رحیم مشایی یا یکی دیگر از نیروهای خود به جذب آرای ناراضیان از نظام بپردازد.

از آنجا که چندی پیش در اسناد ویکی لیکس هم به این موضوع اشاراتی شد،به نظر می رسد در ابتدای فرایند نوشتن خاطرات احمدی نژاد، بخشهایی از آن به بیرون درز کرده و حتی شاید یک سازمان اطلاعاتی خارجی به این موضوع اشاراتی در گزارشهای خود داشته که در نهایت به ویکی لیکس رسیده است. اما این فرایند در ماه های اخیر به شدت فشرده شده تا نتیجه آن را بتوان در پایان سال و قبل از انتخابات استفاده کرد.

چندی پیش سایت ویکی‌لیکس مدعی شده بود بخشی از کتاب خاطرات محمود احمدی‌نژاد را در اختیار دارد. این سایت متنی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد بخشی از پیش‌نویس همان کتاب باشد. این اسناد شامل ۳۱۴ صفحه از خاطرات شخصی رئیس‌جمهوری ایران بود که از ماه مارس ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی(آذر 88 تا شهریور 90) رخ داده است.

منابع خارجی نوشته بودند: چگونگی عزل وزیر امورخارجه در حین ماموریت، علت بروز اختلافات با داوود احمدی‌نژاد، بازی کردن تنیس با هوگو چاوز، خواستگاری از دختر رحیم مشایی و ماجرای خریداری هواپیمای ایرباس ۳۳۰ برای ریاست‌جمهوری، از مواردی است که در خاطرات احمدی‌نژاد به آن اشاره شده است.

گفتنی است دکتر محمود احمدی‌نژاد هنگام دیدار با ۲۰ نفر از شخصیت‌های رسانه‌ای آمریکایی که در هتل واریک نیویورک برگزار شد، در بخشی از اظهارات خود، گفت: «هیچ‌وقت ادعا نمی‌کنم که اشتباه نکردم. عده معدودی از انسان‌ها بدون اشتباه بوده‌اند… البته من در کتاب خاطراتم اشتباهاتم را خواهم نوشت.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates