07.12.2012

علی لاریجانی: دچار خشکسالی مالی شده‌ایم

دیگربان: علی لاریجانی٬ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه پروژه‌های عمرانی به شدت کاهش یافته است٬ اعلام کرد جمهوری اسلامی دچار «خشکسالی مالی» شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای لاریجانی این مطلب را شامگاه چهارشنبه (۱۵ آذر) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده است.

وی گفته که «امسال به خشکسالی مالی برخورد کردیم ولی مسئولان باید با فراست تلاش کرده و امکانات کشور را به سمت مناسب هدایت کنند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرده «قیمت ارز شوکی در زندگی اقتصادی مردم به وجود آورده» است.

علی لاریجانی برای نخستین‌بار هشتم آبان ماه امسال بود که اعلام کرد جمهوری اسلامی دچار «خشکسالی اقتصادی» شده و برای سال آینده «قدرت مانور چندانی ندارد.»

مقام‌های دولت احمدی‌نژاد وضعیت کنونی اقتصاد ایران را به «شعب ابی‌طالب» تشبیه کرده و از مردم خواسته‌اند دست‌کم برای دو سال شرایط سخت اقتصادی خود را آماده کنند.

علی خامنه‌ای نیز اعلام کرده که وضعیت کنونی جمهوری اسلامی مشابه شرایط «بدر» و «خیبر» است و برای مقابله با تحریم‌ها طرح «اقتصاد مقاومتی» را پیشنهاد کرده است.

گروهی از روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران نیز با تائید گزارش‌ها درباره شرایط سخت اقتصادی مردم از آن‌ها خواسته‌اند با تبعیت از علی خامنه‌ای در برابر فشار‌های غرب ایستادگی کنند.

از خامنه‌ای به عنوان بالا‌ترین مقام جمهوری اسلامی موثر در افزایش فشار‌های بین‌المللی علیه ایران و مردم این کشور نام برده می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی هم با تاکید بر ادامه سیاست‌ها و مواضع خود گفته که تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی به خاطر برنامه هسته‌ای ایران نیست و آن‌ها به‌دنبال امتیاز‌های بیشتری هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates