07.12.2012

آمریکا در آمدهای نفتی ایران را مسدود خواهد کرد

رادیوفرانسه: دیوید کوهن معاون وزارت دارایی آمریکا و مسئول بخش مبارزه با تروریسم و اطلاعات امنیتی اقتصادی این سازمان، روز پنجشنبه تأکید کرد که بزودی در آمدهای نفتی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خریدار نفت ایران مسدود خواهند شد.

بدین ترتیب از روز ششم فوریۀ سال 2013 میلادی، در چهارچوب موج جدید تحریم های اتخاذ شده توسط دولت ایالات متحدۀ آمریکا به منظور تشدیدی فشار بر جمهوری اسلامی پیرامون بحران پروندۀ هسته ای، در آمد های نفتی ایران در کشور خریدار مسدود خواهند شد.

در این زمینه دیوید کوهن در برابر اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی، سازمانی که خواهان تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی می باشد، متذکر شد که ایران می تواند فقط از در آمدهای مسدود شدۀ نفتی خود برای خرید کالا در کشوری که مبالغ در آن مسدود شده اند استفاده کند.

در سال 2012 میلادی ایالات متحدۀ آمریکا به شدت تحریم های اقتصادی علیه ایران را افزایش داده ، ولی بدون شک این بخش از موج جدید تحریم ها سنگین ترین مجازاتی است که تا به حال علیه مقامات جمهوری اسلامی اتخاذ می گردد و می تواند پیامد های بسیاری را به همراه داشته باشد.

در ادامۀ سخنانش دیوید کوهن خاطر نشان ساخت که ممنوعیت خرید و فرآیند بایکوت نفت ایران از یک سو و موج جدید تحریم ها و تحریم های جدید اتخاذ شده سبب سقوط پنجاه در صدی صادرات نفت ایران شده است، و کاهش در آمدهای نفتی ایران به میزان پنج میلیارد دلار در ماه.

معاون وزارت دارایی آمریکا در پایان سخنانش تأکید کرد که دولت آمریکا تصمیم دارد تا زمانی که لازم بداند فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی را افزایش دهد و به دنبال شیوه های نوینی هستیم تا دولت جمهوری اسلامی بیش از پیش پیامد های اقتصادی عملکردش را به خوبی حس کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates