08.12.2012

«افشای فایل صوتی مکالمه نیک‌آهنگ و مهدی هاشمی»

اتوبوس: فردی ناشناس با انتشار یک فایل صوتی محرمانه در اینترنت، حساس‌تر شدن پرونده قضایی مهدی هاشمی رفسنجانی را دنبال می‌کند.

به گزارش اتوبوس دات‌کام، یک رادیوی پارسی زبان روز جمعه هفدهم آذرماه از دریافت یک فایل صوتی ۲۰ دقیقه‌ای خبر داده که مکالمه‌ای محرمانه میان نیک‌آهنگ کوثر و هاشمی در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ را افشا می‌کند.

رادیو کوچه گزارش کرده که مهدی هاشمی در این گفت‌وگوی تلفنی به نکاتی درباره نگاه خود به سیاست داخلی ایران، شرایط بعد از انتخابات ۸۸ و درگیری‌ها و موضوع گیری‌های میان او و پدرش اشاره می‌کند و منتشرکننده این فایل صوتی تاکید داشته ۱۸ فایل صوتی دیگر را نیز در اختیار دارد و به زودی منتشر خواهد کرد.

نیک‌آهنگ کوثر صحت این فایل صوتی را تایید کرده و با اشاره به این که با انتشار فایل‌های صوتی موافق نبوده و پیشتر نیز نسبت به آن هشدار داده بود، اظهار داشته: «این فایل‌ها پیش‌تر بنابر درخواست دادگاه اونتاریو با ابلاغ روز هفتم اگوست ۲۰۱۲ در اختیار وکیل‌های طرف دعوا قرار گرفته است. بر اساس این حکم، هرگونه مدرک در هر قالبی که وجود دارد، می‌بایست در اختیار وکیل‌ها قرار گیرد. من این فایل‌ها را برای آقای «هوشنگ بوذری»، شاکی آقای هاشمی در دادگاه نیز ارسال کردم».

از سوی دیگر، آقای بوذری نیز ضمن تایید این فایل، گفته است که آن را منتشر نکرده و انگشت اتهام را به سوی نیک‌‌آهنگ گرفته و اظهار داشته: ««آن مدارک صوتی به دست وکیل‌های من رسیده، اما خود من فرصت نکرده‌ام حتی به آن گوش بدهم».

هوشنگ بوذری که از او به عنوان رقیب تجاری مهدی هاشمی نام برده می‌شود، در دادگاهی در کانادا گفته که در سال ۱۹۹۳ به دلیل سرپیچی از پرداخت ۵۰ میلیون دلار به هاشمی که رئیس وقت شرکت ملی نفت ایران بود، به مدت هفت ماه زندانی شده است و این دادگاه هنوز در جریان است.

با این حال، «اردوان روزبه»، سردبیر رادیو کوچه با تاکید بر این که مهدی هاشمی اکنون در زندان و تحت بازجویی به سر می‌برد و افشای هر سند تازه‌ای می‌تواند شرایط او را تغییر دهد، از بازنشر این فایل صوتی خودداری کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates