10.12.2012

مقام نظامی ایران: آمریکا و اسرائیل قادر به حمله به ما نیستند

بی‌بی‌سی: آقای جزایری انتقاد کرده که ‘چرا جهان به خوی تجاوزگری عادت کرده؟’

سرتیپ مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در گفتگو با شبکه العالم، شبکه عرب‌زبان جمهوری اسلامی، گفته آمریکا و اسرائیل توانایی اقدام نظامی علیه ایران را ندارند.

آقای جزایری همچنین گفته است که حمله اسرائیل به ایران مساوی با نابودی اسرائیل خواهد بود.

او همچنین به آمریکایی‌ها هشدار داده “متوجه باشند که ما توان لازم برای اقدامات پدافندی را دارا هستیم.”

در ماه‌های اخیر و به ویژه با تندتر شدن لحن مقامات اسرائیلی درباره احتمال رویارویی نظامی با ایران، فرماندهان نظامی و مسئولان مختلف حکومتی، به دفعات با اشاره به امکانات خود توانایی طرف مقابل را زیر سوال برده و نسبت به عواقب حمله نظامی احتمالی به ایران هشدار داده‌اند.

آقای جزایری در همین باره گفته: “اگر چنین اشتباه و خطایی از این رژیم سر زند مساوی با نابودی کیان این رژیم غاصب است.”

او همچنین گفته “با توجه به واقعیت‌های نظامی منطقه” نه تنها اسرائیل از پس حمله به ایران برنمی‌آید “بلکه آمریکا نیز با همه توانش در شرایط امروز قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست.”

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته اگرچه آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند به ایران حمله کنند، اما با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارند “وانمود می‌کنند ایران هر لحظه در معرض یک اقدام و تهدید نظامی قرار دارد.”
‘خوی تجاوزگری’

او دو ماه پیش از این از “بعضی از مسئولان” ایرانی که با دامن زدن به بحث احتمال حمله نظامی به ایران به تقویت “این عملیات روانی دشمن” کمک می‌کنند انتقاد کرده بود.

آقای جزایری در گفتگوی اخیر خود با شبکه العالم ضمن انتقاد از حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس از این که مجامع جهانی درباره تهدید به حمله نظامی علیه ایران موضعی نمی‌گیرند انتقاد کرده است.

راکت فجر، که در اختیار حزب‌الله لبنان و حماس قرار دارد تهدید برای اسرائیل است

او گفته: “رژیم‌ها و کشورهایی هستند که صراحتا اعلام می‌کنند می‌خواهند به کشور دیگری حمله نظامی بکنند” و پرسیده: “چرا جامعه جهانی در برابر این خوی تجاوزگری سکوت کرده است.”

سرتیپ جزایری همچنین حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه را یک شکست برای اسرائیل ارزیابی کرده است.

او درباره کمک ایران به گروه‌های فلسطینی گفته که “ما هر کمکی که بتوانیم نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مقاومت منطقه انجام خواهیم داد” ولی افزوده که گروه‌های فلسطینی “خود قادر به تولید و تجهیز خود” هستند.

در مناقشه اخیر غزه حماس از راکت فجر۵، که طراحی‌شده در ایران است و برد بیشتری نسبت به راکت‌های معمول گروه‌های پیکارجوی فلسطینی دارد، برای حمله به اسرائیل استفاده کرد. البته گفته می‌شود که ساخت این راکت‌ها در خود غزه صورت گرفته است.

اسرائیل و برخی قدرت‌های غربی ایران را به “حمایت از تروریسم” متهم می‌کنند. اما ایران خود را “قربانی تروریسم” می‌خواند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates