11.12.2012

با پیگیری ویژه دادستان تهران؛ دیدار خانواده ستار بهشتی با 4 تن از متهمان اصلی مرگ ستار

بازتاب‌امروز: در این ملاقات، 4 تن از متهمان این پرونده که از افسران پلیس فتای تهران بوده و در این پرونده نقش داشتند، از زندان به دادسرای جنایی آورده شدند و خانواده ستار بهشتی از نزدیک با آنان ملاقات کرده و در جریان برخورد قاطع دستگاه قضایی با متهمان و رسیدگی به این پرونده قرار گرفتند

با گذشت بیش از یک ماه از مرگ ستار بهشتی در جریان بازجویی، خانواده وی با تعدادی از متهمان این پرونده در دادسرای جنایی ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این ملاقات بنا به درخواست خانواده ستار بهشتی و با موافقت دادستان تهران برای پیگیری مسیر پرونده در محل دادسرای جنایی تهران انجام شد.

در این ملاقات، 4 تن از متهمان این پرونده که از افسران پلیس فتای تهران بوده و در این پرونده نقش داشتند، از زندان به دادسرای جنایی آورده شدند و خانواده ستار بهشتی از نزدیک با آنان ملاقات کرده و در جریان برخورد قاطع دستگاه قضایی با متهمان و رسیدگی به این پرونده قرار گرفتند.

خانواده ستار بهشتی در این ملاقات خواستار قصاص عامل قتل وی شدند و از رسیدگی جدی دستگاه قضایی به این پرونده تشکر کردند.

ستار بهشتی، کارگر و وبلاگ‌نویس در تاریخ ۹ آبان به اتّهام “اقدام علیه امنیّت ملی از طریق فعالیت در شبکهٔ اجتماعی و فیس بوک” توسط پلیس فتا دستگیر شد و در جریان بازجویی درگذشت و در گورستان رباط کریم (محل زندگی‌اش) به خاک سپرده شد.

بعد از درگذشت وی و انتشار اخبار مرگ او در رسانه ها، مجلس وارد عمل شد و با ورود دستگاه قضایی، شماری از عوامل درگیر در پرونده وی بازداشت شدند و دادستانی تهران هم در بیانیه ای با تایید ضرب و شتم وی، اعلام کرد احتمالا مرگ وی در اثر شوک بوده است.

اگرچه برخی مسئولان نظیر نمایندگانی چون بروجردی و کریمی قدوسی و همچنین برخی مسئولان ناجا می خواستند این پرونده را مرگ طبیعی یا توطئه زندانیان بند 350 جلوه دهند، اما با اطلاعیه دادستانی تهران این گونه تلاشها شکست خورد و اکنون که حدود 11 نفر از افسران پلیس فتا که در این پرونده نقش داشته اند، دستگیر یا بازجویی شده اند، حقایق مرگ ستار بهشتی در آستانه اثبات در محاکم قضایی هست.

از ابتدای این پرونده برخی رسانه های اپوزیسیون، همراه با گروهی از رسانه های افراطی قصد داشتند با سیاسی کردن موضوع، روند رسیدگی قضایی را بی اعتبار جلوه دهند. اما با توجه به درجریان قرار گرفتن خانواده ستار بهشتی و حضور آنها در پرونده و همچنین مشخص شدن حدود فعالیت این جوان که بدون حضور در هیچ گروه و تشکیلات سیاسی، تنها یک وبلاگ نویس ساده بود، تلاشهای دو طیف افراطیون داخلی و خارجی شکست خورده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates