14.12.2012

پاسخ سازمان میراث فرهنگی به خبر حضور گوسفندان در موزه آبادان

خبرگزاری میراث فرهنگی: گروه میراث فرهنگی ـ در پی انتشار خبری با عنوان “موزه آبادان، آغل گوسفندان شد”، سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوابیه‌ای ارسال کرده‎است.

لازم به توضیح است که خبر یاد شده همراه با تصاویری از حضور گوسفندان در موزه آبادان منتشر شد؛ با این حال در جوابیه آمده که واقعیت موضوع این است در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (4 و 5 آذرماه) چند راس دام در اطراف خیابان جنبی موزه مشاهده شد که جهت جلوگیری از هرگونه حادثه تا پیدا شدن مالک آن‌ها برای ساعاتی در محوطه پشتی موزه نگهداری شدند و پس از حضور مالک، دام‌ها به وی بازگردانیده شد که ضمن تشکر، آن‌ها را جهت قربانی مراسم عزاداری منتقل کردند.

متن جوابیه به این شرح است:

احتراما، پیر انتشار خبری در تاریخی 21/9/91 با عنوان “موزه آبادان، آغل گوسفندان شد” در آن رسانه، خواهشمند است جوابیه ذیل وفق قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در اسرع وقت در آن رسانه منتشر شود.

1) گزار آن رسانه به گونه‌ای تنظیم و تیتر مطلب به شکلی انتخاب شده که گویا واقعا موزه آبادان به محل نگهداری گوسفندان تبدیل شده، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

2) واقعیت موضوع این است که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (4 و 5 آذرماه) چند راس دام در اطراف خیابان جنبی موزه مشاهده شد که جهت جلوگیری از هرگونه حادثه تا پیدا شدن مالک آن‌ها برای ساعاتی در محوطه پشتی موزه نگهداری شدند و پس از حضور مالک، دام‌ها به وی بازگردانیده شد که ضمن تشکر، آن‌ها را جهت قربانی مراسم عزاداری منتقل کردند.

3) لازم به توضیح است موزه آبادان در طی یک سال اخیر با حرکتی صعودی، یکی از بهترین وضعیت‌های خود را طی کرده و اتفاقات مثبت زیر در این موزه رخ داده‌است.

– ارتقا، کیفی و کمی سیستم امنیتی موزه در سال جاری

– تامین روشنایی محوطه موزه در سال جاری

– بهسازی و رنگ‌آمیزی سالن‌های موزه

– سنگ‌فرش کردن ورودی و ستون‌های گنبد موزه

– مستندسازی اشیاء موزه

– افزایش دو برابری بازدید کنندگان

– پخش برنامه از شبکه‌های داخلی و خارجی در خصوص موزه و بهبود و ضعیت کمی و کیفی آن

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates