14.12.2012

مرتضی آقاتهرانی٬ نماینده مجلس: طلاب خارجی در ایران به میان قوم خود بازنمی‌گردند

دیگربان: مرتضی آقاتهرانی٬ نماینده مجلس از اینکه طلاب خارجی در ایران٬ مردم خود را‌‌‌ رها کرده و در قم ماندگار شده‌اند اظهار تاسف کرد.

به گزارش روز پنجشنبه (۲۳ ‌آذر) خبرگزاری «رسا»٬ آقاتهرانی این مطلب را در جمع گروهی از مردم قم بیان کرده و به طور تلویحی خواستار بازگشت طلبه‌های خارجی به کشورهای خود شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار طلبه خارجی تنها در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند. آنها در «جامعه المصطفی العالمیه» که نهادی آموزشی، پژوهشی در علوم اسلامی و انسانی برای متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در این علوم است٬ مشغول هستند.

«جامعه المصطفی العالمیه» در سال ۱۳۸۶ از ادغام دو سازمان «امور مدارس علیمه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» تشکیل شده است.

مرتضی آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنان خود با این ادعا که جمهوری اسلامی نظامی «پاک» است٬ گفته که «در هر نظامی آدم‌های فاسد پیدا می‌شوند، در حکومت امام علی هم افراد فاسد یافت می‌شد.»

وی همچنین افزوده است: «نا‌امیدی از هروئین بد‌تر است، انسان می‌تواند کارهای بسیاری انجام دهد، فرصت و توان آن را دارد، برخی از بزرگان حتی در سکرات موت بر علم خودشان می‌افزودند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates