24.12.2012

العربیه: حمله شیمیایی دولت سوریه به شهر حمص

خودنویس: بنا به گزارش منابع مخالفان دولت سوریه تنها چند ساعت پس از کشتار شهر حماه، نیروهای بشار اسد، شهر حمص را با استفاده از گازهای سمی مورد حمله قرار دادند. گفته می‌شود این حمله با استفاده از گاز «سارین» انجام شده است.

به گزارش وبسایت العربیه فارسی، شورای عمومی انقلاب سوریه اعلام کرد که امروز (دوشنبه ۲۴ دسامبر) بر اثر پرتاب گازهای سمی بر روی مناطقی در حمص و خالدیه ۷ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش حال ۱۲ تن از اهالی این مناطق در اثر استنشاق گاز وخیم گزارش شده است.

شورای عمومی انقلاب سوریه همچنین اظهار کرده، نوع گازهای سمی پرتاب شده در این حادثه دقیقا مشخص نشده است، اما به دلیل اثرات ناشی از آن از جمله ایجاد خفگی و اختلالات روانی در قربانیان، احتمالا از گاز سمی «سارین» استفاده شده است.

گاز «سارین» نوعی گاز سمی است که به سرعت تبخیر می‌شود. این گاز پیش از این توسط دولت عراق در جنگ با ایران استفاده شده بود. همچنین در حادثه حمله به مترو توکیو این گاز جان ۱۳ نفر را گرفت و بسیاری دیگر را بیمار کرد.

پیش از این دولت‌های غربی از جمله آمریکا و فرانسه، استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم بشار اسد را خط قرمز خود اعلام کرده بودند. این در حالی است که دولت سوریه اعلام کرده است از سلاح‌های شیمیایی برای مردم کشور خود استفاده نخواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates