26.12.2012

سپاه: احمدی‌نژاد از اول منافق بود

راه دیگر: سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران معتقد است که “جریان فکری احمدی نژاد و یارانش از سال ۸۴ منافقانه شعار حمایت از مستضعفین را سر داده است”.

وب‌سایت دولتی شبکه ایران با اشاره به انتشار بولتن روزانه‌ای با عنوان “اخبار و تحلیل‌ها” که “با هدف تعمیق بصیرت در تیراژی بسیار وسیع میان کارکنان سپاه پاسداران توزیع می شود” از قول سردار سنایی راد در آن بولتن، نوشت که “جریان فکری احمدی نژاد و یارانش بازتولید انجمن حجتیه است که از سال ۸۴ منافقانه شعار حمایت از مستضعفین را سر داده است”.

به گزارش روز، شبکه ایران با انتشار گزیده‌هایی از مطالب این بولتن در یک فاصله دو هفته‌ای، همچنین نوشته است: ” زمانی که حجت الاسلام سعیدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد صراحتا دکتر احمدی نژاد را با بنی صدر مقایسه می کند، شاید قیاس یاران محمود احمدی نژاد با مسعود رجوی توسط بولتن تحت امر معاون سیاسی وی، چندان دور از ذهن نباشد.

سایت شبکه ایران، پیش از این نیز درباره رسول سنایی‌راد – که جایگزین علی‌اشرف نوری در اداره سیاسی سپاه پاسداران شده – نوشته بود که دلیل انتصاب وی و برکناری نوری این بود که “عملکرد آقای نوری تناسب چندانی با انتظارات ‘ضد انحرافی’ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نداشته است”.

درگیری میان سپاه پاسداران و محمود احمدی‌نژآد پس از اردیبهشت سال نود آغاز و در چند ماه گذشته به اوج خود رسیده است. پیش‌تر سعید قاسمی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران هم خطاب به رییس دولت گفته بود: “برادر عزیزم، مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است. مواضعی که دارید و برخی از آنها را در سفر اخیرتان به نیویورک مطرح کردید، حرف‌های دو پهلو است و پالس‌ها و چراغ سبز به آن طرف نشان می‌دهد. لذا مواضع شما ما را اذیت می‌کند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم مواضع‌تان را برگردانید و حرف‌تان را عوض کنید. این مدلی که شما دارید در گذشته برخی‌ها داشتند و آقا روح الله جلوی آن ایستاد. اگر مردم می‌خواستند نوکر آمریکا باشند و با آمریکا روابط داشته باشند اصلا چرا انقلاب کردند. رای مردم به شما رای به ارزش‌های عدالت محور بود. پس بدانید الان وقت این حرف‌ها نیست. اگر بنا باشد بر خلاف بیان رهبری که ما در وضعیت بدر هستیم، نه شعب ابیطالب، بخواهید با چنین وضعیتی به رهبری بگویید تحلیلشان راجع به تحریم‌ها اشتباه است و تاثیر بر جامعه بگذارید، باید بگوییم موهای ما در آسیاب سپید نشده و حواس ملت کاملا جمع است”.

محمود احمدی‌نژاد و حامیانش نیز تاکنون چند بار سپاه پاسداران را مورد حمله قرار داده‌اند. احمدی‌نژاد زمانی تلویحا از سپاه پاسداران با عنوان “برادران قاچاقچی خودمان” یاد کرده بود و ماه گذشته از این نهاد خواسته بود که اموال خود را در اختیار مردم قرار دهد؛ سخنی که با اعتراض بسیاری از فرماندهان فعلی و سابق سپاه روبه‌رو شده بود. همچنین محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد، نیز واگذاری شرکت مخابرات به سپاه پاسداران را اشتباه و بر اثر فشار برخی نهادها دانسته بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates