26.12.2012

حمله دوباره رسایی به رفسنجانی؛ نامه خانواده هاشمی در مجلس خوانده شد

رادیوفردا: حمید رسایی، نماینده مجلس ایران روز چهارشنبه، ششم دی، در نطق خود بار دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را هدف انتقادات شدید قرار داد و او را به قدرت‌طلبی و همراهی با آن‌چه دشمنان حکومت خواند، متهم کرد.

آقای رسایی که نطق پیشین او در مجلس شورای اسلامی و اتهاماتی که به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و فرزند او مهدی هاشمی وارد کرده بود، حاشیه‌های گسترده‌ای به دنبال داشت، سخنان خود را بیان «عقده‌ای» دانست که در دل مردم ایران نسبت به خانواده هاشمی رفسنجانی مانده است.

او گفت: «مردم ما از گرانی رنج می‌برند اما بیش از گرانی از تبعیض و احساس تبعیض و برتری دادن یک خانواده نسبت به دیگران رنج می‌برند.»

نطق پیشین حمید رسایی در مجلس شورای اسلامی که روز ۲۸ آذر ایراد شد، واکنش صریح دادستان تهران را در پی داشت. آقای رسایی در آن نطق گفته بود که آزادی مهدی هاشمی از زندان به قید وثیقه، نتیجه فشارهای خانواده هاشمی رفسنجانی به قوه قضاییه است و این که مهدی هاشمی از «مصونیتی آهنین» برخوردار است.

در پی این نطق، داستان تهران از حمید رسایی به خاطر آن‌چه اظهارات «مجرمانه» و «خلاف واقع» خوانده شده است، در دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد و گفت که رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، نشان‌دهنده عدم مصونیت او در مقابل دستگاه قضایی و استقلال قوه قضائیه است.

از اتهامات عمده مهدی هاشمی که پاییز سال جاری پس از بازگشتش به کشور باعث بازداشت او شد، حمایت از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که مقامات حکومت ایران و حامیان آن از آنها به عنوان «فتنه‌گران» و «جریان فتنه» نام می‌برند.

آقای رسایی در نطق روز چهارشنبه خود با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه روز ۲۶ تیر ۱۳۸۸ که در آن خواهان آزادی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و باز شدن فضای سیاسی کشور شده بود، این سخنان را «خطبه‌هایی دشمن پسند» خواند که به «آتش فتنه ۸۸ دمید».

او در ادامه، هاشمی رفسنجانی را به اعمال فشار بر آیت‌الله خامنه‌ای متهم کرد که با پیش کشیدن سخنانی نظیر لزوم برگزاری انتخابات آزاد در پی تکرار رخدادهای سال ۸۸ است و گفت: «دوره خوراندن جام زهر گذشته است.»

تعبیر «جام زهر» اشاره به پذیرش قطعنامه صلح میان ایران و عراق توسط آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهور اسلامی ایران دارد که گفته می‌شود هاشمی رفسنجانی در آن نقش عمده‌ای داشته است.

رسایی همچنین هاشمی رفسنجانی را به قدرت‌طلبی متهم کرد، فردی که «مردم بوی قدرت را از او استشمام می‌کنند، نه خدمت» و از او خواست که میان «فرزند متخلف خود» و انقلاب، جانب انقلاب را بگیرد.

پاسخ خانواده هاشمی در مجلس خوانده شد

صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه، ششم دی ماه، همچنین شاهد قرائت پاسخ خانواده هاشمی رفسنجانی به حمید رسایی بود.

به گزارش وبسایت خبرآنلاین، این جوابیه که به دلیل طولانی بودن خلاصه‌ای از آن در مجلس توسط هیات رییسه خوانده شد، اشاراتی به سوابق اکبر هاشمی رفسنجانی در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن دارد و در آن سخنان حمید رسایی، «غیراخلاقی» و سراسر از «توهین و تهمت» توصیف شده است.

خانواده هاشمی در این جوابیه می‌نویسد که «توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی … سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد» و به صورت تلویحی سخنان حمید رسایی را با گفته‌های گروه‌های سلطنت‌طلب یا مجاهدین خلق درباره او مقایسه می‌کند.

در این جوابیه همچنین با اشاره به سخنان حمید رسایی که خانواده هاشمی رفسنجانی را «اختاپوسی» توصیف کرده بود، آمده است که این سخنان درباره «یکی از یاران پرسابقه انقلاب» باعث «ایجاد شک و تردید در باور مردم به نظام اسلامی» می‌شود.

خانواده هاشمی رفسنجانی در نهایت خواستار آن شده است تا دادگاه ویژه روحانیت به پرونده حمید رسایی رسیدگی کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates