27.12.2012

حمله مقتدی صدر به مالکی: عراق ملک شخصی شما نیست

خبرآنلاین: رهبر جریان صدر که به تندروی و اتخاذ مواضع نسنجیده معروف است در تازه ترین اظهار نظر خود بدون آنکه نامی از نخست وزیر عراق ببرد حملات تندی را متوجه او ساخت.

مقتدی صدر با اعلام حمایت از موضع تظاهرکنندگان الانبار علیه دولت این کشور، اعلام کرد: عراق از آن همه است نه ملک شخصی یک نفر.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الوطن کویت، مقتدی صدر، رهبر جریان الصدر عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تظاهرات اخیر در استان الانبار و بازداشت محافظان شخصی وزیر امور دارایی این کشور گفت: من خدمتگزار شهر و مردم الانبار هستم، من همواره تلاش کرده‌ام که در خدمت همه مردم باشم گر چه خود شیعه هستم اما صدای کمک و یاری خواهی شما در جنگ در برابر دولت سنی ستیز عراق را شنیدم و اعلام می‌کنم که ما چنین جنگ وقیحانه‌ای را علیه هر طایفه یا قومی که باشد محکوم می‌کنیم.

وی افزود: وقتی حزن و اندوه خانواده‌های زندانیان و فرزندانشان را مشاهده کردم غم و غصه‌ام بیشتر شد اما مشاهده برخی از تظاهرکنندگان که شعارهای طایفه‌ای سر می‌دادند مرا غمگین تر کرد چرا که ما همه ملت عراق هستیم و باید نه با احساسات قومی بلکه با عقل و تدبر برای حفظ وحدت تلاش کنیم.

مقتدی صدر همچنین خاطرنشان کرد: عراق کشوری برای همه است نه ملک شخصی یک فرد خاص و حکومت در کشور هرگز بر اساس دیکتاتوری بنا نمی‌شود.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه از تجمع کنندگان در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار حمایت کرد و از رافع العیساوی، وزیر امور دارایی عراق و احمد ابوریشه، رئیس شورا‌های بیداری در عراق، خواست تا در صورت پافشاری دولت در عدم پاسخگویی به خواسته‌هایشان در خصوص آزادی بازداشت شدگان، از مذاکره با دولت ممانعت کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates