27.12.2012

سخنران بیت رهبری: حکومت‌ها توان فریب مردم را ندارند

دویچه‌وله: ناصر نقویان، سخنران بیت رهبری انتقادهای شدیدی را متوجه دولت و قوه قضائیه کرد. وی گفت که احمدی‌نژاد به دنبال گول زدن مردم است و قوه‌ی قضائیه نیز به جای مقابله با خلافکاران اصلی، با مجرمان خرده‌پا برخورد می‌کنند.

ناصر نقویان، یکی از سخنرانان در بیت رهبری در سخنرانی خود در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، انتقادهای شدیدی را متوجه دولت محمود احمدی‌نژاد و قوه‌ی قضائیه کرد.

این عضو بیت رهبری با تاکید بر این‌که مردم ایران، مردمی بیدار هستند که حکومت‌ها توان فریب آن‌ها را ندارند گفت:«مردم ضعف‌ها، اشتباه‌ها و تقصیر حکومت‌مردان را می‌دانند و تحلیل می‌کنند.»

نقویان که بخش‌هایی از سیستم اداره‌ی جامعه را “ناسالم” توصیف کرد، دولت را متهم کرد که به وعده‌های خود درباره‌ی تامین رفاه مردم عمل نکرده است. او گفت:«امیدواریم وارد کردن معارف و تحقیقات اسلامی در زندگی مردم ، مثل وارد کردن پول نفت بر سر سفره‌های آن‌ها نباشد. پولی که وارد نشد هیچ، ظاهرا سفره هم در حال جمع شدن است.»

نقویان دستگاه‌های اجرایی کشور را متهم به رشوه‌گیری نیز کرد و اضافه کرد که رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در جواب گلایه‌ی یکی از دوستان وی مبنی بر رشوه‌گیری از سوی وزارت‌خانه‌ها، گفته است که “این قبیل امور در کشور رایج و عادی است.”

انتقاد شدید از محمود احمدی‌نژاد

این سخنران بیت رهبر جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی‌نژاد را نیز خطاب قرار داد که چرا باید استانداری به خاطر شرکت در سخنرانی انتقادی او از سمت خود عزل شود و اضافه کرد:« آقای احمدی‌نژاد اگر مرد است بیاید دلایل عزل و نصب‌هایش را توضیح دهد.»

اومدعی شد ‌که محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با “خبرنگار نابلد” و پاسخ به سوالاتی که از قبل مشخص و طراحی شده‌اند، به دنبال آن است که مردم را گول زده و به دروغ‌گویی خود ادامه دهد. نقویان خطاب به رئیس دولت دهم گفت:«اگر مرد است با ۱۰ نفر کارشناس خبره در مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مناظره کند.»

«قوه قضائیه چشم بر جرایم سنگین بسته است»

ناصر نقویان در صحبت‌های خود قوه‌ی قضائیه را نیز مورد انتقاد قرار داد. او با تاکید کرد که قوه‌ی قضائیه به سراغ مجرمانی می‌رود که از فرط فقر مرتکب جرم وی افزود:«آن جوان بیچاره‌ای را که برای بقای خود از فرط فقر دست به دزدی و زورگیری زده است می‌گیرد می‌آورید در شهر می‌گردانید، اما چشمتان را بر روی جرایم سنگین که عامل اصلی شکل‌گیری جرایم خرد در جامعه است می‌بندید.»

این سخنران بیت رهبری، رئیس قوه‌ی قضائیه را نیز خطاب قرار داد که چطور در حالی که ریاست قوه‌ی قضائیه را برعهده دارد، تا ساعت ۹ شب نیز به تدریس می‌پردازد و اضافه کرد:« شما که می خواهید تدریس کنید، بهتر بود همان قم می‌ماندید.»

نقویان، صادق لاریجانی را متهم کرد که هراز گاهی با حضور در تلویزیون برای خلافکارهای خرده‌پا “شاخ و شانه” می‌کشد و تاکید کرد:«این رفتار نه تنها زیبنده‌ی رئیس قوه قضائیه نیست، بلکه نشانه‌ی ضعف شما در از بین بردن بسترهای جرم‌زا در جامعه است.»

در هفته‌های اخیر انتقادهای دولت و مجلس از یکدیگر و انتقاد نزدیکان به رهبر جمهوری اسلامی از دولت بار دیگر شدت گرفته است. محمود احمدی‌نژاد بار چندمین بار تهدید کرد که فهرستی از مفسدان اقتصادی کشور را منتشر خواهد کرد و مدعی شد که ۳۰۰ نفر در کشور بیش از ۶۰ درصد دارایی‌ها را “در جیب گذاشته و نمی‌دهند.”

محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور نیز در اعتراض به این سخن احمدی‌نژاد طی نامه‌ی سرگشاده‌ای خواستار ارسال فوری فهرست مذکور از سوی رئیس‌جمهور شد. دادستان کل کشور تاکید کرد که بارها از رئیس دولت خواسته‌اند که این لیستی را که مدعی است در اختیار آن‌ها قرار دهند تا قوه‌ی قضائیه رسیدگی کند، اما رئیس دولت از این امر سرباز می‌زند.

احمد توکلی، نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی نیز اظهارات محمود احمدی‌نژاد را “مغایر با قانون اساسی” خواند و گفت:« سخنان احمدی‌نژاد درباره‌ی مدیریت جداگانه اقتصادی، رکن اصلی مردم‌سالاری دینی را زیرسوال می‌برد.»

در ماه‌های اخیر با بالاگرفتن بحران ارزی و افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت‌‌ها در ایران برخی نمایندگان مجلس، اصول‌گرایان و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ایران، دولت محمود احمدی‌نژاد را با تخلف در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مقصر دانسته و سیاست‌های دولت دهم را در بروز بحران ارزی و افزایش قیمت‌ها بسیار موثر دانسته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates