31.12.2012

معاون امنیتی دادستان: مرد نیستم اگر بگذارم از زندان بیرون برود: انتقال فائزه هاشمی به انفرادی ۲۰۹ زندان اوین/ اتهام جدید: شعار زندانیان علیه دیکتاتوری

کلمه: چکیده :فائزه هاشمی زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین روز شنبه پس از تفهیم اتهام “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم زندان” در دادسرای اوین به سه هفته انفرادی تنبیهی فرستاده شد. همچنین معاون امنیتی دادستانی تهران گفته است: مرد نیستم اگر بگذارم از زندان بیرون برود….

فائزه هاشمی زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین روز شنبه پس از تفهیم اتهام “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم زندان” در دادسرای اوین به سه هفته انفرادی تنبیهی فرستاده شد. همچنین معاون امنیتی دادستانی تهران گفته است: مرد نیستم اگر بگذارم از زندان بیرون برود.

به گزارش خبرنگار کلمه، به دنبال تنش های بند ۳۵۰ زندان اوین که زندانیان سیاسی مرد در آن مستقر هستند، طی هفته ی گذشته، زندانیان سیاسی زن این زندان در حمایت از آن ها و همچنین در اعتراض به نابسامانی های بند زنان دست به اعتراضاتی زدند که در پی آن برای فائزه هاشمی به اتهام “توهین به رهبری” و اخلال در نظم زندان” پرونده جدید تشکیل شده است. همچنین وی به سه هفته انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و ممنوعیت از ملاقات محکوم شد.

به گفته ی زندانیان بند زنان، رشته احمدی، معاون امنیتی دادستان تهران که از اعتراضات اخیر خشمگین شده و تصمیماتی نیز برای ایجاد فشارهای بیشتر بر بند زندانیان سیاسی زن گرفته، در جمع زندانیان زن گفته است: من مرد نیستم اگر بگذارم فائزه هاشمی از در زندان اوین بیرون برود.

هفته گذشته به دنبال بی قانونی ها و اعمال فشارها به زندانیان زن زندان اوین، این زندانیان ضمن اعتراض، شعارهایی همچون “مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر” و “مرگ بر دیکتاتور” سر داده اند که این شعارها به عنوان مصادیق توهین به رهبری تشخیص داده شده و برای مجازات تاکنون فائزه هاشمی انتخاب شده است. هنوز مشخص نیست چرا مسوولان شعار علیه دیکتاتوری را از مصادیق توهین به رهبری دانسته اند.

بر اساس این گزارش اعلام شده است که به غیر از فائزه هاشمی برای چند زندانی دیگر نیز پرونده تشکیل شده اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست

ملاقات هفتگی باز هم انجام نشد

ظهر امروز خانواده رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراجعه به زندان برای ملاقات کابینی هفتگی متوجه شدند که کل خانواده هاشمی حتی مادر فائزه از ملاقات محروم شده اند و ماموران زندان به آنها گفته اند که برای فائزه قرار مجرمیت جدید صادر شده است.

فائزه هاشمی امروز در حالی ملاقات نداشته است که هفته ی گذشته نیز در اعتراض به رفتار توهین آمیز ماموران زندان از ملاقات با خانواده ی خود، خودداری کرده بود.

زندانیان سیاسی زن در این بند در ملاقات امروز از رفتار شجاعانه ی دختر هاشمی رفسنجانی گفته اند که در مقابل یک تصمیم غیرقانونی مسئولان زندان در ایجاد محدودیت بیشتر برای زندانیان ایستادگی کرد؛ رفتاری که منجر به تشکیل پرونده های جدید و انفرادی تنبیهی شده است.

پیش از این نیز زندانیان سیاسی زن از حمایت های فائزه هاشمی از زندانیان و همچنین روحیه ی بالا و جمعی وی در اداره امور بند گفته بودند.

بر اساس این گزارش، اوضاع بند زنان همچنان متشنج است، ساعت های هواخوری کم شده و وضعیت غیربهداشتی نگران کننده است

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates