29.07.2007

کشت میله های زندان بجای گندم و سیب زمینی

بی‌بی‌سی: زندانهای ایران به بیرون شهر انتقال می یابند

رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان در ایران انتقال زندانها به خارج از شهرها را مفید می داند
بنابر آیین نامه ای که به تصویب هیئت وزیران ایران رسیده، زندانهای این کشور به خارج از شهرها انتقال خواهند یافت.
این آیین نامه که به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌ های مسکن و شهرسازی و دادگستری به تصویب رسیده، معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری را که بتازگی جایگزین سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده است مکلف می کند، بودجه سالیانه ای برای ساخت زندانهای جدید در بیرون از شهرها درنظر بگیرد.

این آیین نامه همچنین وزارت جهاد کشاورزی را موظف می کند زمینهای مورد نیاز برای ساخت زندانهای جدید را از اراضی ملی و دولتی غیرمستعد برای کشاورزی به صورت رایگان در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهد تا در آنها زندان بسازد.

بدین ترتیب برخی زندانهای مشهور ایران همچون زندان اوین در شمال تهران که بسیاری از چهره های مشهور سیاسی ایران در آن زندانی بوده اند و همچنین زندان قصر در شرق تهران که سابقه آن به دوران سلطنت رضاشاه پهلوی باز می گردد و نخستین گروه فعالان چپگرای ایران دوران حبس خود را در آن گذراندند به تاریخ می پیوندند.

گفتگو با عمادالدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان

عمادالدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان در ایران انتقال زندانها به خارج از شهرها را مفید می داند و می گوید انتقال زندانها به دلیل اختلاف مشی و دیدگاه نهادهای ذیربط و همچنین نبود امکانات تاکنون به تأخیر افتاده است.

آقای باقی در مصاحبه با بی بی سی گفت که انتقال زندانهای جدید در خارج از شهرها با استانداردهای مناسب بودجه و امکانات هنگفتی می داند و بعید است که چنین امری بزودی تحقق پذیر باشد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates