30.07.2007

نماز جمعه تغذيه كننده افكار عمومي امت اسلامي است

خُسن آقا: وقتی ملت را تا حد گرسنگی فقیر کردند باید هم برای تغذیه آنها نماز تجویز کنند. لینک از طریق بلوچ
فارس نیوز: امام جمعه زاهدان گفت: نماز جمعه تغذيه كننده افكار عمومي امت اسلامي است و اين تغذيه در هر جمعه به اندازه يك صفحه است.

عباسعلي سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان افزود: نماز عبادي و سياسي جمعه كه بخش عبادي آن ذكر و عبادت الهي است و بخش سياسي آن مصالح امت اسلامي است از دو حيث مردمي و حكومتي، قابل توجه است
وي افزود: از حيث مردمي بايد مردم امام جمعه را قبول داشته باشند و از حيث حكومتي هم حاكم شهر يا ولي فقيه ابلاغاتش را ثابت كنند و چنانچه ولي فقيه ابلاغ ندهد، امام جمعه هم هيچ مسئوليتي ندارد و چنانچه مردم هم امام جمعه را قبول نداشته باشد، آن امام جمعه مسئوليت ندارد.
سليماني همچنين تصريح كرد: امام جمعه، عنصري بين رهبر و مردم و برعكس است.
وي در ادامه در زمينه دستاوردهاي نظام از برپايي نماز جمعه اظهار داشت: پايگاه نماز جمعه، پايگاه وحدت امت اسلامي است، زيرا همانگونه كه از نام آن پيداست، نماز جمعه، جماعت و جمعيت است و امام جمعه وظيفه دارد يك نگاه سالم و پدرانه در حق مردم و نظام داشته باشد و نبايد جريانات همگرايي با انقلاب مورد بي‌مهري قرار گيرد.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان كرد: نماز جمعه، تشويق و ترغيب كننده براي دفاع از آرمان‌هاي نظام و پرهيز از تفرقه و جدايي است و تبيين‌گر مواضع اصولي نظام و رهبري است، بنابراين اگر بحث حمايت از نظام اسلامي را داشته باشيم، بخشي از اينها به عهده نماز جمعه است.
وي در رابطه با اقدامات انجام گرفته براي برپايي هرچه بهتر برپايي نماز جمعه گفت: از بركات انقلاب اسلامي اصل تاسيس نماز جمعه بخاطر رفع نياز مردم و تاسيس ستاد اقامه نماز جمعه است و برنامه ريزي و تدبير براي هرچه باشكوه تر برگزارشدن نماز جمعه است و دراين راستا ستادها و بخش‌هاي گوناگون فرهنگي، سياسي، تداركاتي، پشتيباني و اقتصادي تشكيل و نمايندگاني از عناصر قوي منطقه در ستاد اقامه نماز جمعه در نظر گرفته مي‌شود.
سليماني با اشاره به اينكه نماز جمعه يك پديده جوشيده از اعتقادات مردمي است، افزود: نماز جمعه تشكيلات خاص حكومتي ندارد و تشكل‌ها برخاسته از دل مردم و وابسته به مردم است و براي اين كار نيروي موظف وجود ندارد، بلكه نيروها معتقد هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: نيروي معتقد ممكن است مردمي يا اداري باشد، اما فعاليتش خارج از اوقات اداري است و براساس اعتقاد در نماز جمعه فعاليت مي كنند.
وي گفت: در بعد از انقلاب براي نماز جمعه اقداماتي را شاهديم از جمله جايگاه نماز جمعه، شناسايي بهترين قاري و موذن براي اقامه نماز جمعه، شناسايي معتقدترين نيروها براي فعاليت در ستادها و در نظر گرفتن بخش‌هاي پنج و شش گانه نماز جمعه از قبيل انتظامات، پشتيباني، فرهنگي، سياسي و اقتصادي.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates