31.07.2007

مشکل مردم چهارمحال و كهگيلويه بعد از سهميه‌بندي

بازتاب: سهميه بندي بنزين موجب بروز مشكل در رفت و آمد مردم استانهاي چهار محال و بختياري و كهگيلويه و بوير احمد شده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از یاسوج، استانهاي كهگيلويه و بويراحمد و چهار محال و بختياري، دو استان همسايه‌اند كه پيوندهاي زياد فرهنگي، تجاري طايفه‌اي و معاشرتي با همديگر دارند و بسياري از مردم اين دو استان، يا در استان همجوار سكني گزيده و يا به دلايل ذكر شده در حال تردد به استان همجوار هستند. اما چند سالي است سرويس حمل و نقل عمومي براي تردد مردم اين دو استان به استان همجوار وجود ندارد.

درحالي كه مسافرين اين دو استان تاقبل از سهميه‌بندي بنزين با خودروهاي شخصي يا كرايه‌اي سفر خود را انجام مي‌دادند، از زمان سهميه‌بندي، معضل بزرگي براي كساني كه قصد مسافرت به مركز استان همجوار را دارند به وجود آمده است و كسي نيز پاسخگو نيست.

در اين گزارش آمده است: در حالي كه تا چند سال پيش، دولت براي پروازهاي هوايي مراكز اين دو استان به جاهاي ديگر ـ كه معمولا قشر مرفه از آن بهره مي‌جويند ـ يارانه صندلي خالي پرداخت مي‌كرد، معلوم نيست با چه توجيهي وضعيت حمل و نقل عمومي جاده‌اي بين اين دو استان كه معمولا قشر فقير يا متوسط جامعه به آن نياز دارند، ساماندهي نمي‌شود و به بهانه كمبود مسافر و… متصديان امر اقدام عاجلي به عمل نمي‌آورند.

كساني كه قصد مسافرت به شهركرد را دارند بايد ابتدا به استان اصفهان بروند و از آنجا به شهركرد سفر نمايند و در حالي كه مسافت ياسوج تا شهركرد 280 كيلومتر است، مجبورند مسافتي نزديك به دو برابر اين مسافت را بپيمايند.

از طرفي مسافراني كه قصد سفر به ياسوج را دارند نيز بايد از سرويس‌هاي عمومي خوزستان استفاده كنند و عملا كرايه مقصد (خوزستان) را بپردازند.

اين گزارش مي‌افزايد: عده زيادي از اهالي اين دو استان با توجه به وضعيت سهميه‌بندي بنزين خواستار اقدام عاجل مسئولان در اين زمينه شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates