09.08.2007

گزارش تکميلی از محاصره منزل منصور اسانلو توسط نیروهای امنیتی و دستگيری تعدادی از فعالان کارگری

پیک ایران: خسرو شمیرانی:
بر اساس اخبار رسیده امروز همزمان با روز جهانی همبستگی با منصور اسانلو منزل او مورد محاصره ده ها نیروی امنیتی شخصی پوش قرار گرفته است.
فرشته اسانلو، خواهر منصور اسانلو، در تماسی ابراز داشت هنگام ورود به منزل برادر خود توسط ماموران حاضر در محل مورد مزاحمت قرار گرفته است.
او گفت که 4 خودروی پژوی ماموران در مقابل خانه پارک شده است، ماموران زیادی در اطراف خانه هستند و دو نفر در کنار پله های ورودی خانه ایستاده اند.
او افزود ده ها نفر از دوستان و همکارانی که برای اعلام همبستگی با منصور اسانلو آمده بودند اجازه ورود به منزل را نیافتند. آنها گاه با زور و هل دادن و گاه با برخوردهای توهین آمیز از محل رانده شدند.
فرشته اسانلو اعلام کرد که پنج تن از همکاران سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توسط ماموران بازداشت و به کلانتری 147 برده شدند.
دستگیرشدگان عبارتند از: آقایان ابراهیم مددی، داود رضوی، نوروزی گوهری، یعقوب سلیمی و جابری.
فرشته اسانلو در پایان رو به مسولان پرسید: “چرا ما را در منزل خودمان زندانی کرده اید. چرا دوستان برای ابراز همدردی حق ورود به خانه ما را ندارند.”
همچنین فرد دیگری که خود حدود ساعت 12 ظهر به مقابل منزل اسانلو رفته بود در تماسی حضور بیش از 50 مامور شخصی پوش در آنجا را گزارش کرد. همچنین مشاهدات وی حاکی از آن هستند که ماموران هر مراجعه کننده ای را بازرسی و تعین هویت کرده و از وی می خواستند بعد از تعطیلات خود را به مرکز پیلس امنیتی تهران معرفی کند.
این شاهد عینی در ادامه گفت که در لحظۀ حضور وی در مقابل منزل منصور اسانلو، دیده است که ماموران چند روزنامه نگار و از جمله کیوان صمیمی مدیر مسول و صاحب امتیاز نشریه توقیف شدۀ “نامه” را بازرسی می کرده اند. وی در ادامه رفتار ماموران را زننده و توهین آمیز توصیف کرد.
………………………………………….
تجمع پنج شنبه در مقابل منزل اسانلو فاقد مجوز است

مهر : تجمع اعلام شده در برخی پایگاههای اینترنتی در برابر منزل منصور اسانلو از مدیران تشکل موسوم به سندیکای شرکت واحد تهران فاقد مجوز است.
یک منبع آگاه پس از پیگیری خبرگزاری مهر در ارتباط با این تجمع ، ضمن غیر قانونی خواندن تشکلی به نام “سندیکای کارگران شرکت واحد تهران” یادآور شد که تجمع اعلام شده به دعوت گروه مذکور که قرار بود در برابر منزل منصور اسانلو برگزار شود فاقد مجوز و غیر قانونی است.
وی بدون ارائه توضیحات بیشتر یادآور شد که مجوزهای قانونی لازم برای چنین تجمعی از مراجع قانونی اخذ نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates