27.01.2007

دیدار خاتمی و جان کری در سوییس

عصرایران: سناتور دموکرات کنگره آمریکا در اجلاس داووس سوییس که تحت عنوان «آینده خاورمیانه» به انتقاد شدید از دولت بوش پرداخت، سپس با سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایرانی دیدار کرد.

عصر ایران ـ سناتور دموکرات کنگره آمریکا در اجلاس داووس سوییس که تحت عنوان «آینده خاورمیانه» به انتقاد شدید از دولت بوش پرداخت، سپس با سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار عصر ایران (asriran.com)، جان کری سناتور ماسا چوست در کنگره آمریکا در بخشی از سخنرانی خود گفت: تندروی های جرج بوش در سیاست خارجی باعث شده آمریکا در دنیا تبدیل به کشوری منفور شود.

جان کری افزود: دولت بوش برای ایجاد سیاست خارجی موفق پیروزی به دست نیاورده و تمام برنامه های او با شکست مواجه شده است.

این سناتور دموکرات تاکید کرد: زمانی که از پیوستن به قانون کیوتو طفره می رویم، زمانی که با بحران ایدز با جدیت برخورد نمی کنیم، زمانی که پا را از استاندارهای تعریف شده انسانیت فراتر می گذاریم، آنگاه دورویی و تزویر سیاست های کشورمان رو می شود و فرصتی برای دفاع از آن نداریم.

در همین رابطه، سید محمد خاتمی که در محاصره خبرنگاران قرار گرفته بود صرفاً به گفتن این جمله بسنده کرد: به آمریکا توصیه می کنیم به جای رویارویی با ایران به فکر یافتن راهی مناسب برای مذاکره و گفتگو باشد.

وی در سخنرانی رسمی خود نیز گفت: برای دستیابی به نتیجه ای قابل ملاحظه در پرونده اتمی ایران باید تنش بین آمریکا و ایران کاهش یابد زیرا ما خواستار درک متقابل و دوری جستن از برخورد احساساتی دیگران هستیم.

خاتمی با دفاع از طرح گروه مطالعاتی عراق تصریح کرد: باز تاکید می کنم که گفت و گوی منطقه ای بهتر از رویارویی نظامی با ایران و سوریه است.

هنوز از محتوای ملاقات خاتمی و کری خبری منتشر نشده است، با این حال برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند خاتمی در سفر به داووس حامل یک پیام سیاسی و فرمول جدید برای حل بحران هسته ای ایران است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates