29.08.2007

عربستان از زائران ايراني انگشت‌نگاري كرد

بازتاب: عربستان سعودي در اقدامي بي‌سابقه، از زائران دو كاروان ايراني كه ديشب وارد اين كشور شدند انگشت‌نگاري كرد.

به گزارش فارس، پليس عربستان سعودي، ديشب (دوشنبه) در اقدامي توهين‌آميز، براي نخستين بار از تمامي دانشجوياني كه براي انجام اعمال عمره مفرده، در قالب دو كاروان زيارتي، وارد فرودگاه بين‌المللي جده شده بودند، انگشت‌نگاري و عكسبرداري كردند.

فارس افزود: مأموران سعودي همچنين در سال جديد، در اقدام بي‌سابقه ديگري، گذرنامه و مدارك تمامي زئران ايراني را اسكن و اطلاعات آن را ذخيره مي‌كنند كه اين كار نيز تا پيش از اين، سابقه نداشته است.

طبق قوانين بين‌المللي، انگشت‌نگاري و عكسبرداري از مسافران، تنها در مورد مجرمان و تروريست‌ها انجام مي‌شود و برخورد ناشايست شب گذشته مأموران سعودي با زائران ايراني، پيام خوبي در بر ندارد بويژه آنكه همزمان حجت‌الاسلام والمسلمين ” محمد محمدي ري‌شهري ” نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني در عربستان‌سعودي و “مصطفي خاكسار قهرودي” رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان بتازگي به عربستان سفر كرده‌اند.

فارس ادامه داد: اين حادثه در حالي رخ مي‌دهد كه آقاي خاكسار قهرودي، روز قبل از اين حادثه با همتاي سعودي خود ديداري داشتند كه در اين ديدار، درباره‌ مسائل عمره و برخورد برخي افراد افراطي با زائران ايراني بحث و تبادل نظر شد و وزير حج اين كشور براي بررسي اين موضوع و كمتر شدن برخوردها،‌ قول مساعد داده بود.
همچنين حجت‌الاسلام و المسلمين ري‌شهري بتازگي در نشست روحانيون كاروان‌هاي عمره تأكيد كرده بود كه شبهات و توهين‌ها عليه مذهب تشيع با برنامه‌ريزي خاصي صورت‌مي‌گيرد و برخورد با آن نيازمند دقت كافي است.

وي همكاري‌هاي دو جانبه ايران و عربستان را موجب رشد و ترقي جهان اسلام دانسته و خاطرنشان كرده بود: برخي مي‌خواهند اتحاد و همدلي ميان ايران و عربستان را با اختلاف خدشه‌دار كنند و ما بايد در اين زمينه هشيار باشيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates