31.08.2007

آمریکا کشته ها و مجروحان مشکوک پژاک را تخلیه کرد

خُسن آقا: پس از این قرار جنگ غیر مستقیم بین ایران و آمریکا در جریان است!
عصرایران: گزارش های موثقی وجود دارد که تعدادی از نیروهای ارتش آمریکا و اسرائیل در حال ارائه آخرین متدهای رزم چریکی و جنگ در شهر به اعضای پ.ک.ک و پژاک هستند

عصرایران – در حملات نیروهای مسلح ایران به مواضع “پژاک” در شمال عراق تعدادی از نیروهای غیر کرد که با لباس کردی در مواضع “پژاک” مستقر بوده اند کشته و مجروح شده اند.

یک منبع نزدیک به حکومت اقلیم کردستان عراق با اعلام این مطلب به رابط خبری عصرایران (asriran.com) در بغداد گفت: هنوز از ملیت این افراد که در گزارش های مختلف تعدادشان 3 تا 5 نفر ذکر شده است ، اطلاع دقیقی در دست نیست ولی با توجه به اینکه بلافاصله پس از حملات نیروهای ایرانی یگان های آمریکایی نزدیک به منطقه جنگی بلافاصله اقدام به تخلیه این افراد و انتقال فقط این چند نفر به مراکز درمانی اختصاصی خود کرده اند ، این گمان تقویت می شود که این افراد جزو افسران آمریکایی یا اسرائیلی بوده اند که درپی حملات ایرانی ها کشته یا مجروح شده اند .

وی افزود: گزارش های موثقی وجود دارد که تعدادی از نیروهای ارتش آمریکا و اسرائیل در حال ارائه آخرین متدهای رزم چریکی و جنگ در شهر به اعضای پ.ک.ک و پژاک هستند و حادثه اخیر این اتهام را پررنگ تر می کند .

آمریکا به طور آشکار از پژاک حمایت می کند و چندی پیش نیز عبدالرحمن حاجی احمدی -رئیس پژاک- در سفری به واشنگتن گفته بود اگر آمریکا حمایت های بیشتری از ما کند همه ایران را به آشوب می کشانیم .

این منبع مطلع کرد عراقی همچنین با اشاره به اینکه حملات اخیر ایران به شمال عراق ، زندگی عادی اهالی عادی این منطقه را نیز تحت الشعاع قرار داده است ، افزود: چند روز پیش تعدادی از معتمدین کرد منطقه طی نشستی با حزب “پارتی”( جریان سیاسی بارزانی) از اینکه منطقه آنها محل استقرار پایگاه های پژاک و پ.ک.ک شده ابراز نارضایتی کردند که در مقابل مقام مذاکره کننده “پارتی” به آنها گفته است که هر چند مقامات رسمی کرد در شمال عراق نیز به حضور دردسر ساز پژاک و پ.ک.ک معترض اند ولی در عین حال از سوی آمریکا تحت فشارند تا علیه این گروه ها اقدامی نکنند و به علاوه حکومت کردی شمال عراق از عواقب در افتادن با این گروه ها واهمه دارد و حتی یکی از مسوولان کرد در جلسه ای تصریح کرده است که ما از اینها می ترسیم .

احضار سفیر ایران

در همین حال روزنامه السياسه چاپ كويت در شماره امروز خود نوشت كه وزارت امور خارجه عراق سفير ايران در بغداد را فراخوانده و يادداشت اعتراض آميزي را تسليم وي كرده است.

در اين يادداشت، درباره حملات ايران به روستاي كردنشين عراقي و آواره شدن ساكنان آن اعتراض شده است.

وزارت امور خارجه عراق در یادداشت خود اقدام تهران در استفاده از قدرت نظامي را‌ حركتي دانسته بر حسن همجواري ايران و عراق تاثير منفي مي گذارد.

همچنين معاون وزير امور خارجه عراق از ايران خواست تا اين گونه اقدامات را متوقف كند.

نیروهای پژاک تا کنون تعدای از غیر نظامیان و نیز مرزبانان ایرانی را در استان های آذربایجان غربی و کردستان به شهادت رسانده اند و دولت عراق در محدودسازی اقدامات پژاک علیه ایران که از داخل عراق سازماندهی می شود ، ناتوان بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates