31.08.2007

محکوميت يک ايرانی به اتهام صدور بدون مجوز سلاح

رادیوفردا: يک آمريکايی ايرانی تبار، به اتهام برنامه ريزی برای فروش اسلحه به «مخالفان محمود احمدی نژاد در جمهوری اسلامی»، در دادگاهی در کاليفرنيا محاکمه شد و دادگاه او را مجرم شناخت.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، براساس مدارک ارايه شده به دادگاه، مصطفی مغلوبی در تلاش بوده است تا دوربين های مادون قرمز، برای ديد در شب، و نزديک به ۱۰۰ هزار قبضه اسلحه اتوماتيک «يوزی» خريداری کند.

برپايه اين گزارش، وی می خواسته است که اين تجهيزات نظامی را بنا به ادعای خود به «رييس جمهوری پيشين ايران که هم اکنون مخالف محمود احمدی نژاد است»، بفروشد.

وی به اتهام «صدور تسليحات بدون مجوز» مجرم شناخته شده است و بر اساس قوانين ايالات متحده، حکم اين جرم، حداکثر ۲۰ سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جريمه است.

حکم وی قرار است در روز ۲۹ نوامبر سال جاری، تقريبا دو ماه ديگر، اعلام شود.

به نوشته دادخواستی که عليه سيد مصطفی مغلوبی در دادگاه مطرح شده است، وی پس از اينکه تلاش کرده است تا تجهيزات مورد نياز خود را تهيه کند، در دام کارآگاهان پليس گرفتار شده و با يک پليس که خود را «دلال اسلحه» معرفی می کرده، قرار ملاقات گذاشته است.

وی که در همين قرار ملاقات بازداشت شده است، مدعی است که با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ايران رابطه داشته و در دادگاه گفته است که می خواسته هزاران قبضه «يوزی» و چندين دوربين مادون قرمز را برای همين مقامات، تهيه کند.

از زمان به قدرت رسيدن نظام جمهوری اسلامی در ايران، به جز محمود احمدی نژاد، پنج تن ديگر به کاخ رياست جمهوری راه يافته اند که از اين پنج تن، محمد علی رجايی، دومين رييس جمهوری، در حال حاضر در قيد حيات نيست و ابوالحسن بنی صدر، نخستين رييس جمهوری نيز ايران را ترک کرده است.در گزارش هايی که از اين دادگاه منتشر شده، هيچ نامی از مقام های تهران که به ادعای مغلوبی، طرف معامله او بوده اند برده نشده و تنها آمده است که او می گويد خريدار، «رييس جمهوری اسبق ايران» بوده است.

وی همچنين در دادگاه تاکيد کرده که خريدار او در ايران، با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری کنونی ايران، «ضديت» دارد.

از زمان به قدرت رسيدن نظام جمهوری اسلامی در ايران، به جز محمود احمدی نژاد، پنج تن ديگر به کاخ رياست جمهوری راه يافته اند که از اين پنج تن، محمد علی رجايی، دومين رييس جمهوری، در حال حاضر در قيد حيات نيست و ابوالحسن بنی صدر، نخستين رييس جمهوری نيز ايران را ترک کرده است.

آيت الله علی خامنه ای (رهبر کنونی جمهوری اسلامی)، علی اکبر هاشمی رفسنجانی (رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام) و محمد خاتمی (از اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام)، روسای جمهوری اسبق ايران هستند که هم اکنون در ايران زندگی می کنند.

گای ايورسون، وکيل مدافع مصطفی مغلوبی درباره موکل خود به روزنامه لس آنجلس تايمز گفته است: «با مسلح کردن مخالفان دولت کنونی ايران که از دشمنان آمريکا محسوب می شوند، مغلوبی در واقع تلاش کرده تا به سياست آمريکا در قبال ايران کمک کند.»

به گفته وی، خريداران موکلش هيچ ارتباطی با «تروريسم» ندارند.

هنوز هيچ يک از مقام های ايرانی يا روسای جمهوری پيشين در ايران، به دادگاه مصطفی مغلوبی و ادعاهايی که در اين دادگاه مطرح شده، واکنشی نشان نداده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates