31.08.2007

اعتراض شديد نمايندگان فرانسه، آمريكا و انگليس به البرادعي درباره توافق ايران و آژانس

پیک ایران: سفراي كشورهاي فرانسه، آمريكا و انگليس اخيرا در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي طي ملاقاتي با مديركل آژانس، از وي نسبت به توافقات ايران و آژانس و گزارش اخيرش كه در آن به موضوع ايران اشاره شده است شديدا انتقاد كردند.
يك ديپلمات ارشد ايراني در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام خبر گفت: سفراي كشورهاي چين، روسيه و آلمان از حضور در اين ملاقات به منظور تحت فشار سياسي قرار دادن مديركل آژانس، خودداري كردند.
وي ادامه داد: سفراي كشورهاي فرانسه، آمريكا و انگليس با انتقاد از توافق صورت گرفته ميان ايران و آژانس با انجام اين ملاقات بر سر برنامه‌ي كاري پاسخ به مسائل باقي مانده، دست به اعمال فشار سياسي زدند. اين سفرا نسبت به برخي موضوعات از جمله اين‌كه آژانس نبايد مي‌پذيرفت كه پس از حل مسائل موضوع هسته‌اي ايران به حالت عادي در شوراي حكام بازگردد انتقاد كردند. آن‌ها بر اين نظر بودند كه بازگشت روند بررسي مسأله‌ي هسته‌اي ايران در آژانس بايد با تأييد اعضاي شوراي حكام صورت گيرد نه شخص مديركل. آن‌ها هم‌چنين نسبت به اين‌كه موضوعات و سوالات مطرح بايد به طور موازي مورد بررسي قرار گيرند نه گام به گام، انتقاد داشتند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates