28.01.2007

از سه‌شنبه همزمان در 3 شبکه پخش شد: تیزرهای تبلیغی آمریکا علیه ایران

آفتاب:‌ بعد از سخنرانی جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا واعلام استراتژی جدید آمریکا که ایران را مقصر اصلی مشکلات آمریکا در عراق و خاورمیانه معرفی کرد مرکز تضارب افکار «شورای سیاست خارجی آمریکا» که نهادی فوق‌العاده تندرو و نزدیک به جمهوریخواهان است تبلیغات گسترده و هدفداری را با کمک تعدادی از رسانه‌های آمریکایی علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران آغاز کرده است. در این تبلیغات که هدف آن تحریک افکار عمومی و جلب حمایت اجتماعی مردم آمریکا برای اقدام یکجانبه و غیرقانونی نئوکان‌ها علیه تهران است، ادعا شده که امروزه ایران بزرگترین چالش برای اهداف و منافع آمریکا در خاورمیانه و مانعی برای پیروزی آمریکا در جنگ علیه تروریسم است.

در همین خصوص بخش موسوم به «آزادی ایران»! در شورای سیاست خارجی آمریکا که در سال 2006 با هدف کمک به سیاستمداران آمریکایی برای توسعه و اجرای استراتژی‌های آمریکا در قبال ایران تاسیس شده از سه‌شنبه گذشته پخش تبلیغاتی را به صورت آگهی‌های تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای از شبکه‌های تلویزیونی CNN، MSNBC و همچنین کانال فاکس‌نیوز علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران آغاز کرده است.

در متن یکی از این تبلیغات که بر روی سایت اینترنتی شورای سیاست خارجی آمریکا قرار گرفته با اشاره به اینکه زمان در حال اتمام است و عقربه ساعت رستاخیز هسته‌ای در حال نزدیک شدن به ساعت 12 (زمان نابودی دنیا به وسیله جنگ جهانی اتمی) است ادعا شده است: ایران بزرگترین حامی جهانی تروریسم است که از حملاتی که منجر به کشته شدن صدها آمریکایی شده حمایت کرده است. این تیزرهای تبلیغاتی همچنین ادعا می‌کنند که «یک گروه ایرانی که 25 هزار عضو دارد برای انجام عملیات‌های انتحاری در اروپا و آمریکا آماده است»!

در ادامه متن این تبلیغ با این ادعا که ایران با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در حال توسعه قابلیت‌های خطرناک هسته‌ای است و حتی تهدید به در اختیار گذاشتن دانش هسته‌ای خود در اختیار سایر کشورها کرده آمده است: برای صلح بپاخیزید، به کاخ سفید بگوئید که تحریم‌ها علیه ایران را با زور به اجرا درآورد!

اما این تبلیغات به اینجا ختم نمی‌شود، در متن تبلیغ دیگری آمده است: محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران هولوکاست را انکار می‌کند و خواستار حذف اسرائیل از نقشه جهان شده است. در قسمت دیگری از متن تبلیغ دوم علیه ایران همچنین ادعا شده است: «ایران هزاران کودک را که تنها به کلیدهای پلاستیکی مجهز بودند برای پاکسازی میادین مین به سوی مرگ فرستاده تا قفل دروازه‌های بهشت را باز کنند»!

دروغ‌های آشکار این تیزرهای تبلیغاتی (خُسن آقا: کدام دروغ!؟ اینها همه کارهایی که رژیم یا در گذشته انجام داده یا هم اکنون در حال انجام آن است) و پخش همزمان آن از سه شبکه تلویزیونی نشان می‌دهد که نومحافظه‌کاران کاخ سفید برنامه‌های پنهانی را برای خروج آشکارتر و صریح‌تر از قوانین بین‌المللی و افزایش فشار یکجانبه بر جمهوری اسلامی ایران سازماندهی کرده‌اند. برنامه‌هایی که بی‌شک دقت نظر بیشتر تهران، همگرایی آشکارتر، دقت مضاعف در موضع‌گیری‌های سیاسی و استفاده از تمام پتانسیل موجود برای مقابله با تهدیدات ایالات متحده را طلب می‌کند.

دیروز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فشارهای چندجانبه جهان غرب به جمهوری اسلامی و یادآوری این موضوع که هم‌اکنون «در شرایط نسبتاً سختی قرار گرفته‌ایم» تاکید کرد «شرایط فعلی عادی نیست، شرایط امروز تدبیر خاص خود را می‌خواهد و باید در زدن حرفها، سنجیده‌تر صحبت شود». وی گفت: بعد از یک دوره شکست‌های مکرر از انقلاب اسلامی امروز دشمنان از در دیگری وارد شدند با چند پرونده به سراغ ما آمده‌اند و الان در شرایط نسبتا سختی قرار گرفته‌ایم و آنها در بسیار ی از مراکز جهانی توانسته‌اند علیه ما رای جمع کنند.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم امروز ما این است که باید به خودمان بگردیم و توجه به مردم و اسلام را محور واقعی بگیریم و برای مقابله با یک توطئه وسیع جهانی آماده شویم. وی در عین حال افزود: فکر نمی‌کنم اگر اقدامی کنند نتیجه‌ای بگیرند، ‌اما آنها با امکانات زیادی وارد شده‌اند و ما باید در داخل هوشمندانه عمل کنیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates