28.01.2007

شيرين عبادی، وکيل سه فعال بازداشت شده جنبش زنان : نحوه دستگيري موكلانم در فرودگاه با موازين قانون آيين دادرسي كيفري مغايرت دارد

پیک ایران:
خبرگزاري كار ايران : منصوره شجاعي, فرناز سيفي و طلعت كريم‌‏نيا از فعالان جنبش زنان كه براي شركت در يك دوره آموزش روزنامه‌‏نگاري عازم كشور هند بودند, روز شنبه هفتم بهمن ماه جاري در فرودگاه امام خميني بازداشت شدند.
“شيرين عبادي”, وكيل مدافع اين فعالان جنبش زنان با اعلام اين مطلب به خبرنگار “ايلنا”، گفت: پس از آنكه موكلانم در فروگاه امام خميني پس از آنكه پاسپورت‌‏هاي خود را ارائه كردند، به همراه تني چند از خبرنگاراني كه قصد شركت در اين دوره آموزشي را داشتند، بازداشت و از آنها بازجويي شد.
وي افزود: پس از بازجويي به عمل آمده شجاعي, سيفي و كريم نيا از ساير خبرنگاران جدا و با حكم جلب به منازلشان برده شدند و در آنجا بازرسي دقيقي از آنها به عمل آمد و كامپيوتر, موبايل, كتاب‌‏ها و جزوات شخصي آنها ضبط شد.
عبادي با بيان اينكه شجاعي, سيفي وكريم نيا هم اكنون در بازداشت به سر مي‌‏برند، گفت: بقيه خبرنگاراني كه قصد شركت در اين دوره آموزشي را داشتند نيز پس از چند ساعت بازجويي آزاد شدند و به آنها اعلام شد كه مي‌‏توانند در اين دوره آموزشي شركت كنند ، اما ممكن است در مراجعه به كشور دچار مشكل شوند.
وكيل مدافع اين سه فعال جنبش زنان با اشاره به پيگيري‌‏هاي خود در خصوص پرونده موكلانش، گفت: امروز براي پيگيري پرونده موكلانم به شعبه اول دادياري تحقيق دادگاه انقلاب مراجعه كردم ، اما متوجه شدم كه پرونده در بخش امنيتي دادگاه انقلاب مطرح است و بازپرس ويژه امنيتي دادسراي انقلاب نيز به بنده اعلام كرد كه چون بازجويي مربوط به پرونده هنوز به پايان نرسيده است اين پرونده به اين بازپرسي اعاده نشده است.
عبادي , نحوه دستگيري موكلانش در فرودگاه امام خميني را با موازين قانون آيين دادرسي كيفري مغاير دانست و گفت: به موجب قانون، اتهام بايستي به متهم تفهيم و دلايل اتهام نيز اعلام شود و سپس برگه بازداشت صادر شود در حالي كه در خصوص موكلان بنده اين حكم بازداشت از قبل صادر شده بود. بنده اميدوارم مقامات قضايي به بازپرسي‌‏ها تذكر دهند كه مقررات آيين دادرسي كيفري ر ا رعايت كنند.
شيرين عبادي تصريح كرد: تاكنون اجازه مطالعه پرونده را به بنده نداده‌‏اند و نتوانسته‌‏ام وكالت‌‏نامه خود را در پرونده بگذارم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates