29.01.2007

مرجع تقليد شيعه، هدف توطئه مشکوک در نجف

خُسن آقا: بعید نیست که این حملات هم توسط رژیم ایران انجام شده تا به این وسیله بتوانند موقعیت ملاهای تهران را در مقابل سیستانی تقویت کنند.
بازتاب: از نجف گزارش داد، توطئه مشکوکی از دو شب گذشته برای حمله به نجف و آسيب رساندن به مرجع تقليد شيعه آغاز شده است.

بنا بر اين گزارش، تا کنون اجساد بیش از ۲۰۰ تن در درگیری پلیس و ارتش عراق با متعرضان پیدا شده و در بین این اجساد، اتباع عربستان سعودی، پاكستان، افغانستان،يمن و سودان نيز ديده می‌شود.

ارتش عراق با پشتيبانی نيروهای آمريکايی در روز يکشنبه در باغ های حومه شمالی شهر نجف مشغول زد و خورد با يک گروه مسلح، که تاکنون ناشناخته بود، بودند.

منابع دولتی عراق که از آنها نام برده نشد گفتند که شورشيان از يک گروه تاکنون ناشناس که خود را “سپاه بهشتی” معرفی می کند بودند.

منابع محلي عراق مي‌گويند، هدف اين اقدام تروريستي دفاتر مراجع تقليد و دسته‌هاي عزاداري بوده است.

ارتش آمريکا گفت دو نفر از نظاميانش زمانی که هليکوپتر آنها در اين شهر سقوط کرده کشته شده اند، اما ارقام مربوط به تلفات نيروهای ارتش عراق را تاييد نکرد.

اسد ابو جليل، فرماندار استان نجف، گفت که مردان مسلح اين گروه عزم جزم کرده بودند به روحانيون و زائران شيعه در مراسم عاشورا حمله کنند.

وی گفت: “آنها کاملا مسلح بودند و حتی موشک های ضدهواپيما داشتند. آنها مورد حمايت برخی از محلی ها هستند.”

برخی منابع در نجف احتمال می‌دهند این توطئه و حمله کم‌سابقه با هدف آسیب رساندن به آیت‌الله‌العظمی سیستانی، مرجع تقليد شيعه در زمانی انجام شده که بسیاری از شیعیان در آستانه تاسوعا و عاشورا نجف را ترک کرده و به کربلا رفته‌اند.

تازه ترين خشونت ها درحالی روی می دهد که شيعيان درحال برگزاری مراسم عاشورا بودند. روز يکشنبه ده هزار پليس و مامور امنيتی عراق در شهر کربلا مستقر شده بودند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates