29.01.2007

مايكروسافت زانو زد: هکرهای ایرانی ویندوز “ویستا” را تصاحب کردند

عصرایران: نسخه كپي ويستا از شركت ت… ، اين امكان را فراهم مي‌كند كه كاربر در شركت مايكروسافت صاحب يك شماره سريال (Serial Number) خصوصي شود و به اين ترتيب ويندوز خود را قانوني نمايد. اين محصول در بازار كامپيوتر ايران به قيمت 8 هزار تومان عرضه مي‌شود، در حالي كه قيمت آن در بازارهاي جهاني نزديك به 650 دلار است.

با گذشت كمتر از دو ماه از انتشار نسخه نهايي ويندوز ويستا و به‌رغم تمام طراحي‌هايي كه برنامه‌نويسان اين سيستم عامل براي جلوگيري از كرك شدن آن انديشيده بودند، هكرهاي ايراني موفق شدند از پس ترفندهاي ضد كپي مايكروسافت برآيند و نسخه كاملاً كرك شده اين ويندوز جديد را به مشتريان ايراني خود، ارايه دهند.

به گزارش خبرگزاري شهر، نسخه كپي ويستا از شركت ت… ، اين امكان را فراهم مي‌كند كه كاربر در شركت مايكروسافت صاحب يك شماره سريال (Serial Number) خصوصي شود و به اين ترتيب ويندوز خود را قانوني نمايد. اين محصول در بازار كامپيوتر ايران به قيمت 8 هزار تومان عرضه مي‌شود، در حالي كه قيمت آن در بازارهاي جهاني نزديك به 650 دلار است.

اين نسخه ويندوز، نخستين نسخه‌اي است كه كاربر را قادر مي‌سازد به صورت كاملا قانوني ويندوز خود را در سايت شركت مايكروسافت ثبت و از امكانات پس از فروش اين شركت استفاده كند. به اين ترتيب هر كاربر ايراني با نصب اين ويندوز بيش از 640 دلار به صورت غير قانوني سود مي‌برد.

هنوز از عكس‌العمل مسوولان شركت مايكروسافت درخصوص كرك شدن نسخه نهايي ويستا در ايران اطلاعي در دست نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates