27.09.2007

آرمین: سخنرانی در دانشگاه کلمبیا چقدر ارزش داشت که احمدی نژاد حاضر شد چنین بهای سنگینی برای آن بپردازد؟

امروز:آرمین، اظهارات توهین آمیز رییس دانشگاه کلمبیا را خطاب به رییس دولت نهم، یک ” تحقیر ملی” خواند و از اینکه احمدی نژاد جلسه سخنرانی را در مخالفت با این اهانت ها ترک نکرد، اظهار تأسف کرد.
به گزارش سایت امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، محسن آرمین، سخنگوی سازمان اظهار داشت: طبق اخبار موجود، در جلسه سخنرانی آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، رییس این دانشگاه طی سخنانی زشت ترین اهانت ها را به ایشان وارد و بدترین القاب نظیر “دیکتاتور کوچک، چهره نفرت انگیز و زندانبان” را به رییس جمهور ایران داد. رییس دانشگاه کلمبیا در سخنان خود خطاب به آقای احمدی نژاد اعلام کرد که علت دعوت ما از شما آن بوده که میزان نفرت خود و مردم آمریکا را به شما اعلام کنیم و تاکید کرد که هم اکنون اعلام می کنم یک کرسی تدریس برای کیان تاجبخش در دانشگاه کلمبیا در نظر گرفته است که بعد از آزادی وی از زندان در این دانشگاه به تدریس بپردازد.
وی ادامه داد: رییس دانشگاه کلمبیا از پیش اعلام کرده بود قرار است بیانیه ای علیه رییس جمهور ایران قرائت کند، با این وجود دفتر آقای احمدی نژاد هیچ تمهیدی به منظور پیشگیری از صدور چنین بیانیه سیاسی اهانت آمیزی به عمل نیاورد و پس از قرائت آن نیز آقای احمدی نژاد با کمال تأسف با آرامشی که ظاهرا همان “اقتدار و عزتی” است که همواره از آن دم می زنند این سخنان را گوش کردند و حاضر نشدند برای حفظ عزت و آبروی ملت ایران جلسه را ترک کنند.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از رییس جمهور پرسید: به راستی سخنرانی در دانشگاه کلمبیا چقدر ارزش داشت که ایشان حاضر شدند چنین بهای سنگینی برای آن بپردازند.
آرمین ادامه داد: آقای خاتمی نیز در بهترین شرایط بین المللی برای ایران به آمریکا سفر کرد و در مجمع عمومی سازمان ملل سخن گفت، اما هرگز نه به جمهوری اسلامی و نه به رییس جمهوری ایران آن هم در یک محیط رسمی این چنین توهین هایی نشده بود.
وی تاکید کرد: توهین هایی که به احمدی نژاد شده است را باید یک ” تحقیر ملی” نامید.
آرمین گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن سخنان موهن رییس دانشگاه کلمبیا، تاسف عمیق خود را از این حادثه که موجب تحقیر آشکار ملت ایران است ابراز می کند.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورای سیاسی سازمان ، با اشاره به سخنان مقام رهبری در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران مبنی بر احتمال حمله نظامی آمریکا گفت: اگر چه این احتمال ضعیف است اما به دلیل اهمیت موضع باید جدی تلقی شود.
وی با تاکید بر اینکه پیش از این نیز برخی احزاب و فعالان سیاسی نسبت به احتمال حمله نظامی آمریکا هشدار داده و خواهان هدایت و مدیریت پرونده هسته ای در مسیر ممانعت از بروز چنین خطری شده بودند، گفت: با این همه سخنان مقام رهبری از آن جهت مهم است که تاکنون دیگر مقامات مسئول کشور نه تنها چنین احتمالی را مردود اعلام می کردند بلکه نشریات و رسانه ها را نیز از بحث درباره آن منع می کردند.
آرمین در این زمینه افزود: رییس دولت نهم چندی پیش اصرار داشت تا همگان به دلیل این که او مهندس است و به خداوند توکل دارد، سخنش را بپذیرند که اساسا احتمال هرگونه حمله نظامی خارجی منتفی است. امام جمعه موقت تهران هم در خطبه های اخیر نماز جمعه، مطبوعات منعکس کننده تهدیدات وزیر امور خارجه فرانسه را متهم کرد که با انعکاس این خبر دشمن را شاد و مردم را نگران می کنند.
وی ادامه داد: هنوز هم درج هرگونه مطلبی درباره احتمال حمله نظامی آمریکا در مطبوعات غیرمجاز است و بنا به بخشنامه شورای عالی امنیت ملی، مطبوعات مجاز به درج مطلب، خبر و تحلیل در این زمینه نیستند.
آرمین اضافه کرد: سخنان مقام رهبری از این جهت که بر خلاف حساسیت های بی مورد و خلاف واقع مسئولان، احتمال حمله نظامی آمریکا را هرچند ضعیف، نفی نکردند،از اهمیت خاصی برخوردار است.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که “در برابر این خطر محتمل الوقوع، جمهوری اسلامی چه استراتژی را باید اتخاذ کند”، گفت: به طور کلی دو نوع استراتژی در این قضیه متصور است؛ اول استراتژی “تهدید متقابل و استقبال از تنش و درگیری” همانگونه که برخی از مقامات در هفته های اخیر از هدف قرار دادن منافع آمریکا در منطقه و جهان در صورت وقوع حمله نظامی سخن گفته اند.
وی درباره این استراتژی تصریح کرد: این اظهارات از زبان فرماندهان نظامی شاید طبیعی باشد؛ چراکه آنها با زبان نظامی سخن می گویند، اما سیاستمداران غیرنظامی ناگزیر باید به مسایل دیگری توجه کنند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزود: باید دید استراتژی تهدید متقابل که می تواند مقدمه استراتژی جنگ باشد تا چه حد تضمین کننده منافع ملی ماست. درک این واقعیت که درصورت حمله احتمالی آمریکا که قطعا بدون ورود به خاک ایران صورت خواهد گرفت چه خسارات سنگینی به زیرساخت های کشور وارد خواهد کرد، چندان مشکل نیست.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک خساراتی که در صورت وقوع چنین تهاجمی به ایران وارد خواهد شد با لطماتی که در بهترین حالت ممکن ایران می تواند به منافع آمریکا در منطقه و جهان وارد کند، قابل مقایسه نیست.
آرمین ادامه داد: آمریکا در حمله به افغانستان و عراق و وارد کردن خسارات عظیم انسانی و اقتصادی به این دو کشور مشکل ندارد و مشکل آمریکا در این دو کشور، اداره آنها بوده است و باید به این نکته به صورت جدی توجه کرد.
وی با اشاره به دومین گزینه پیش روی ایران در مقابل تهدیدات آمریکا مبنی بر حمله نظامی به ایران، گفت: استراتژی دیگری که می توانیم اتخاذ کنیم، “بازدارندگی سیاسی” است؛ به این معنی که به گونه ای عمل کنیم که اجازه چنین اقدامی را به آمریکا ندهیم و دعوا و منازعه را به میدانی بکشانیم که مزیت نسبی ما در آن قرار دارد.
آرمین با اشاره به دیدگاه سازمان در این زمینه گفت: ما باید بکوشیم اجماع جهانی را علیه خود از بین ببریم و بر منزلت و جایگاه بین المللی ایران بیفزاییم و به این وسیله امکان حمله آمریکا به ایران را به کلی منتفی کنیم.
آرمین تاکید کرد: بی تردید دولت کنونی آمریکا به دلیل شرایطی که در آن به سر می برد از جنگ استقبال می کند و بخشی از منافع آمریکا در منطقه با جنگ و حمله به ایران تامین خواهد شد؛ اما منافع ایران نه تنها در جنگ تامین نمی شود بلکه برعکس در معرض آسیب جدی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام رهبری در دیدار با مسئولان مبنی بر تهدیدات جدی آمریکا در مقطع سال 75 برای حمله به ایران، اظهار داشت: طبق تصریح مقام رهبری، در این سال آمریکا خود را برای حمله به ایران آماده می کرد ولی خوشبختانه ما آن مرحله را با سلامت پشت سر گذاشتیم و وضعیت مخاطره آمیز ایران در سال 75 درست همان نکته ای است که در سال های گذشته همواره از سوی افراطیون و جبهه ضداصلاحات انکار شده است.
آرمین ادامه داد: تجربه سال 75 که مقام رهبری به آن اشاره کردند از این نظر که امروز می تواند راهنمای عمل ما باشد اهمیت ویژه ای دارد.
وی افزود: آنچه که ایران را از بحران سال 75 خارج کرد استراتژی “تهدید متقابل و استقبال از جنگ” نبود بلکه برگزاری انتخابات آزاد و “حماسه دوم خرداد” بود؛ حماسه ای که هم در داخل کشور به ضریب وحدت و همبستگی ملی افزود و امیدها را به اصلاح و توسعه و پیشرفت دوچندان کرد و هم شأن و منزلت ایران را در جامعه جهانی افزایش داد و جهان را به تحسین ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران واداشت.
سخنگوی سازمان در ادامه گفت: حماسه دوم خرداد، آمریکا را در ادامه مواضع خصمانه خود علیه ایران در سطح جهانی به انزوا کشاند و احتمال خطر حمله آمریکا به ایران را که آن زمان قریب الوقوع بود، از اساس منتفی کرد.
وی اضافه کرد: این خدمتی بود که انتخابات آزاد و حماسه دوم خرداد به کشور کرد؛ خدمتی که البته همواره از طرف اقتدارگرایان و جبهه ضداصلاحات انکار می شود؛ اما مقام رهبری در سخنان خود بر آن تاکید کردند.
آرمین با اشاره به اینکه تجربه گرانقدر سال 75 می تواند راهگشای امروز و فردای ما در مواجهه با بحران و خطری باشد که رهبری نظام آن را جدی تلقی کردند، اضافه کرد: اگرچه با کمال تأسف باید گفت، وضعیت ایران در حال حاضر به لحاظ بین المللی به مراتب بدتر از وضعیت ایران در سال 75 است؛ چون درسال 75 پرونده ایران در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار نداشت. در سال 75 قطعنامه ای علیه ایران صادر نشده بود و تحریمی جهانی علیه ایران نمی شد.
وی در عین حال تاکید کرد: علی رغم این شرایط نامساعد، تجربه سال 75 باید ما را به ناکارآمدی استراتژی تهدید متقابل و الگو قرار دادن اقدامات و تدابیری که به تجربه سال 75 انجامید، مصمم تر کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates