28.09.2007

وضعیت وخیم زندانیان بند 240 / آخرین وضعیت میثم لطفی


وبلاگ فعالان حقوق بشر:
شماره : 367 – 86
به نام آزادی

بنا بر گزارشات رسیده از زندان اوین آقای میثم لطفی زندانی سیاسی سابق که در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی تحت نام اراذل و اوباش دستگیر شده است در سلول انفرادی شماره 38 بند 240 تحت شرایط کاملا غیر انسانی نگهداری می شود.

مادر میثم لطفی پس از افشای هویت فرزندش و اشاره به سابقه سیاسی وی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت و به همین بند منتقل شده است .

میثم لطفی از زندانیان سیاسی و از معترضینی بوده است که در سال 78 در وقایع 18 تیر به یکسال زندان محکوم شد وی پس از تحمل شش ماه حبس از زندان آزاد شد .

بند 240 زندان اوین متشکل از 4 طبقه سلول انفرادی می باشد و سابقا محل نگهداری زندانیان تنبهی که در زندان جرایمی را مرتکب میشدند بوده است ، ولی اخیرا به دلیل شدت سرکوب های اجتماعی و سیاسی از این بند علاوه بر مورد فوق جهت نگهداری زندانیان سیاسی همچون اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ، میثم لطفی ( زندانی سیاسی سابق ) ، افراد دو جنسیتی و غیره می باشد.

لازم به ذکر است زندانیان دوجنسیتی به دلیل عدم برنامه ریزی مسئولین زندان در مورد این افراد به علت دوجنسه بودن در بند زنان و یا مردان نگهداری نمی شوند بلکه ایشان را در سلول های انفرادی بند 240 و در شرایط کاملا غیر انسانی نگهداری می کنند .

فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به سلامت جسمی زندانیان این بند شدیدا اعلام نگرانی می کند و توجه سازمان های حقوق بشری را به نقض حقوق بشر در زندان های ایران جلب می نماید.

Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
www.Iran-Hra.blogfa.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates