29.01.2007

بوش: جواب سختی به ايران خواهيم داد

رادیوفردا:
جورج بوش رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه ۲۹ ژانويه گفت اگر جمهوری اسلامی به خشونت در عراق دامن بزند، با واکنش سخت آمريکا رو به رو خواهد شد.

آقای بوش که در مصاحبه با راديو ملی آمريکا اين سخنان را ابراز کرد، از ايران خواست که نقش سازنده ای در عراق بازی کند.

رييس جمهوری آمريکا افزود: «اگر ايران برای آسيب رساندن به نيروهای آمريکايی در عراق دست به عمليات نظامی بزند، با واکنش محکم و قاطع آمريکا رو به رو خواهد شد.

فعاليت ماموران اطلاعاتی ايران در عراق»

موضوع فعاليت ماموران جمهوری اسلامی در عراق، در سخنرانی سالانه جورج بوش رييس جمهوری آمريکا نيز مطرح شد. آقای بوش از حمايت جمهوری اسلامی از «افراطی های شيعه» نام برد.

سفير ایران در عراق، برای اولين بار پذيرفت که ايرانيان دستگير شده در اربيل، مقام های امنيتی جمهوری اسلامی بوده اند پس از آن روزنامه واشنگتن پست در شماره روز جمعه ۲۶ ژانويه از قول منبعی که نخواست نامش را فاش کند نوشت که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا برای ماموران ايرانی در عراق، «حکم تير» صادر کرده است و از اين به بعد سربازان آمريکايی اجازه دارند در صورت برخورد با اين ماموران، به آنها شليک کنند.

نيکلاس برنز معاون وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه ۲۶ ژانويه گفت :« رييس جمهوری، وزير امورخارجه و وزير دفاع به دفعات طی ماه های گذشته گفته اند که ايرانی ها امکانات و تکنولوژی مواد منفجره دراختيار شورشيان مسلح عراقی می گذارند. ما می دانيم که از اين تکنولوژی برای هدف قرار دادن نيروهای آمريکای مورد استفاده شده است».

پيشتر نيز زلمای خليل زاد، سفير آمريکا در عراق در ۲۴ ژانويه گفت اسناد و مدارکی در اختيار دارد که ثابت می کند ايرانی های بازداشت شده در اربيل از افسران ارشد سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی هستند که در قاچاق اسلحه برای شورشيان عراقی دست داشته اند.

جمهوری اسلامی تا کنون پنج ایرانی بازداشت شده در اربیل را دیپلمات می خواند اما حسن کاظمی قمی سفير جمهوری اسلامی در عراق، در مصاحبه با نيويورک تايمز برای اولين بار پذيرفت که ايرانيان دستگير شده در اربيل، مقام های امنيتی جمهوری اسلامی بوده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates