29.09.2007

215 نماينده مجلس در بيانيه‌اي ارتش آمريكا و سازمان سيا را تروريست معرفي كردند

ایسنا: 215 نماينده مجلس در بيانيه‌اي عمليات تروريستي ارتش متجاوز آمريكا و سازمان اطلاعات و امنيت آن كشور (سيا) را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانيه كه پيش از پايان جلسه علني روز شنبه قرائت شد، به شرح زير است: ارتش متجاوز آمريكا و سازمان اطلاعات و امنيت آن كشور (سيا) بنا به دلايل ذيل تروريست‌پرور حامي تروريسم و خود نيز تروريست هستند.

1ـ بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي در گذشته و استفاده از اورانيوم ضعيف در بمباران‌هاي بالكان و عراق و افغانستان؛

2ـ اشغال خاك كشورهاي متعدد هم‌چون ويتنام در گذشته و عراق و افغانستان در حال حاضر؛

3ـ حمايت‌هاي بي‌حد و حصر از رژيم نژادپرست و متجاوز صهيونيستي و مشاركت در عمليات تروريستي دولتي آن رژيم بر عليه ملت مظلوم فلسطين و لبنان و كشورهاي منطقه؛

4ـ حمايت‌هاي غيرقانوني و فراوان از ديكتاتور سابق عراق صدام و گروه‌هاي تروريست مانند سازمان تروريستي منافقين؛

5 ـ تربيت تروريست‌هاي القاعده و طالبان در دوران اشغال خاك افغانستان به وسيله شوروي سابق توسط سازمان سيا؛

6 ـ كشتار مردم بي‌گناه عراق و افغانستان و بمباران‌هاي روزانه، شكنجه مردم عادي در زندان‌هاي ابوغريب و گوانتانامو و زندان‌هاي مخفي متعدد در جهان به ويژه در اروپا و بسياري از رفتارهاي ديگر كه كارنامه سياه ارتش و سازمان سياي آمريكا را تشكيل مي‌دهد.

در ادامه بيانيه آمده است: طبيعي است بر اساس معيارهاي شناخته شده جهان امروز و مقررات بين‌المللي پذيرفته شده در روابط بين‌الملل، از منشور ملل متحد گرفته تا كنوانسيون‌هاي متعدد مرتبط با جنگ‌ها و حقوق بشر چنين اقداماتي بدون ترديد ناقض كليه معيارهاي شناخته شده و بين‌المللي است و اين ارتش امروز ارتش تجاوزگر اشغالگر و تروريست‌پرور است.

نمايندگان ملت ايران ضمن محكوم كردن تجاوزات ارتش آمريكا و ايجاد ناامني در منطقه به خصوص عراق و افغانستان، از سازمان ملل متحد خواستند با دخالت خود از ادامه كار شكنجه‌گاه‌هايي مانند گوانتانامو و ابوغريب و زندان‌هاي مخفي آمريكا در كشورهاي مختلف جلوگيري كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates