30.09.2007

استفاده از نام نقش جهان دیگر مجازات ندارد!

آفتاب– با خارج شدن میدان نقش جهان اصفهان از فهرست آثار در خطر سازمان یونسكو، مسئولان سازمان میراث فرهنگی به این فکر افتاده‌اند که در آبان‌ماه امسال جشنی ملی در اصفهان برپا كنند.

سایه برج جهان نما از سر نقش جهان کم می شود(کلیک کنید)

به گزارش آفتاب، پس از آن‌که شکایت‌های پیگیر عده‌ای از شهروندان برای جلوگیری از ساخت برج جهان‌نما نتیجه داد و با فشارهای سازمان یونسکو مسئولین شهرداری اصفهان ناچار شدند بخشی از ارتفاع برج جهان‌نما را کاهش دهند، اکنون قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ضمن اعلام خبر برگزاری جشن ملی میدان نقش جهان توضیح می‌دهد: «در نظر داریم با برپایی این جشن، مسئله نقش جهان را در سطح ملی مطرح كنیم».

«جمشید بقایی» بدون اشاره به پرونده شکایت از ساخت برج‌ جهان‌نما که «محمدعلی‌دادخواه» آن را تا سرانجام نهایی پیگیری کرد، مدعی شد «صیانت و حفاظت از آثار تاریخی به عنوان یك اصل اساسی در سازمان میراث فرهنگی مطرح است» و افزود: «با برپایی این جشن به تمامی مردم ایران و جهان نشان می‌دهیم كه تمام بناهای تاریخی ثبت شده در سطح جهان یا در حال ثبت حائز اهمیت هستند».

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، در مورد برپایی جشن ملی برای میدانی که چندی پیش اعلام شده بود نام بردن از آن با عنوان «نقش جهان مجازات» دارد، خبر داد: «با برپایی جشن ملی نقش جهان آداب، سنن و فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذاریم» و تاكید كرد: «میدان نقش جهان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و هدف سازمان نیز نشان دادن این ویژگی‌ها است».

——————–
عضو شورای اسهالی شهر اصفهان: استفاده از نام ميدان نقش جهان مجازات دارد

آفتاب:در حالی که بيست و نهمين اجلاس کميته ميراث فرهنگی يونسکو در شهر دوربان آفريقای جنوبی در حال برگزاری است و ساختمان يک برج تجاری به نام جهان نما در ميدان نقش جهان اصفهان باعث شده که اين ميدان در آستانه حذف از فهرست ميراث جهانی قرار بگيرد، احمد امين پور عضو شورای شهر اصفهان گفته است: استفاده از نام نقش جهان برای اين ميدان که از بعد از انقلاب ميدان امام خوانده شده مجازات دارد.

امين پور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ميدان نقش جهان بايد ميدان امام خوانده شود زيرا اين نام درتمام اسناد داخلى و حتى در ثبت جهانى يونسكو هست و از به كاربردن هر نام ديگرى بايد خوددارى شود. وى با اشاره به اينكه اين ميدان با عنوان ديگری چون نقش جهان از سوى مطبوعات و رسانه‌ها خبرى خوانده می شود تهديد کرد: ,از اين پس اگر اين ميدان با عنوان ديگر معرفى شود، برخورد قانونى صورت خواهد گرفت,.

——————–
البته بقایی از حضور قابل پیش‌بینی رییس جمهور محمود احمدی‌نژاد در این جشن نیز خبر داد و با بیان اینكه «در مراسم جشن ملی نقش جهان كه از 19 آبان ماه به مدت یك هفته در اصفهان برپا می‌شود، رئیس جمهور نیز حضور خواهد داشت»، تصریح كرد: «از سوی رئیس جمهور نامه‌ای مبنی بر بسیج همه دستگاه ها به آنها ابلاغ شده تا این جشن هر چه باشكوه‌تر برگزار شود و سازمان نیز تمام توان خود را به كار خواهد گرفت تا جشنی در خور شأن این اثر جاودان برپا شود».

دادخواه: به شهردار اصفهان قفل دهید نه کلید (کلیک کنید)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates