30.09.2007

چسناله های احمدی نژادی: حاشیه های سفر احمدی نژاد به نیویورک

عصرایران: يكي از ايرانيان كه پزشك حاذقي به نظر مي‌رسيد پيغام داد كه چهره آقاي رييس جمهوري را ديدم ، سفارشاتي براي تغذيه ايشان دارم و كاغذي نوشت با حدود ‪ ۱۵‬دستورالعمل غذايي و ارائه كرد، من آن را به رييس جمهوري دادم، ايشان گفت كه اكثر توصيه‌هاي او درست است
سفر دكتر “محمود احمدي نژاد” رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك و شركت در شصت و دومين مجمع عمومي سازمان ملل ‌و همچنين حضور در جمع ايرانيان مقيم آمريكاوديگر برنامه‌هاي وي‌در اين شهر حاشيه‌هاي جالب و خواندني بسياري داشت.

خبرنگار اعزامي ايرنا در گفت و گو با برخي از همراهان رييس جمهوري در اين سفر نظر آنان را در خصوص اين حاشيه‌ها جويا شد كه يكي از اين افراد “سيدمجتبي ثمره هاشمي” مشاور ارشد رييس جمهوري است كه همه‌جا در كنار رييس جمهوري بود.

ثمره‌هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با تاكيد بر اينكه حواشي هم‌در متن سفربود و هركدام درجاي خود قابل توجه و تحليل است،حواشي اين سفر را از نگاه خود اين‌گونه تشريح كرد.

** ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا
بعد از صحبت جناب آقاي رييس جمهوري،هموطنان ايران مقيم آمريكا به وجد آمده بودند و متعدد مراجعه مي‌كردند و براي اينكه‌خدمتي به كشور بكنند طرح مي‌دادند و بعضي هم براي بازگشت به وطن اعلام آمادگي مي‌كردند.

* يكي از ايرانيان كه پزشك حاذقي به نظر مي‌رسيد پيغام داد كه چهره آقاي رييس جمهوري را ديدم ، سفارشاتي براي تغذيه ايشان دارم و كاغذي نوشت با حدود ‪ ۱۵‬دستورالعمل غذايي و ارائه كرد، من آن را به رييس جمهوري دادم، ايشان گفت كه اكثر توصيه‌هاي او درست است.

* يكي از برنامه‌هاي اين نشست اجراي سرود “جمهوري اسلامي” و “اي ايران” توسط نوجوانان و كودكان ايراني بود، بعضي هم از واشنگتن آمده بودند.

معلوم شد دو سه تااز بچه‌ها آمريكايي هستند ، فارسي هم صحبت مي‌كردند، گفتند پدر و مادر اين بچه‌ها اينقدر علاقه‌مند به ايران هستند كه بچه‌هاي خود را در مدارس ايراني براي يادگيري زبان فارسي فرستاده اند.

* جالب‌ترين صحنه در اين جلسه هجوم ايرانيان براي گرفتن عكس يادگاري با جناب آقاي رييس جمهوري بود، شايد قريب به ‪ ۲‬ساعت طول كشيد تا نوبت به همه برسد. البته ايراني‌هايي كه پيشنهادي يا مشكلي داشتند هم دراين فرصت كوتاه مطرح‌كردند يا نامه‌هايي‌خود را ارائه مي‌كردند اين صحنه‌هابراي مامورين امنيتي آمريكا كه در سالن حضور داشتند، تعجب آور بود.

جالب‌تر اينكه اگر كسي قبلا عكس گرفته بود دوباره در صف قرار مي‌گرفت تا براي دومين و سومين بار هم با رييس جمهوري عكس بگيرد.

** حضور در دانشگاه كلمبيا
حضور رييس جمهوري در دانشگاه كلمبياو حوادث قبل و اصل برنامه و بعداز از آن بايد جداگانه مورد بحث واقع شود ، يك حادثه تاريخي و نقطه عطفي در تاريخ دانشگاه‌هاي آمريكا، رسانه‌هاي اين كشور و همچنين سياستمداران است.

وقتي جناب آقاي رييس جمهوري وارد سن شدند، حسب روال معمول در اينگونه موارد يكي دو نفر ازهمراهان ايشان دركنار رييس جمهوري مي‌نشيند اما مسوولان برگزاري فقط دوصندلي را كنارتريبون گذاشته بودند كه فقط آقاي رييس جمهوري و مجري بتوانند بنشينند.

تعدادي نرده‌پايين سن بود كه امكان نزديك شدن به سن رااز بين‌برده بود، در يكي دو صف اول تعدادي از اساتيد دانشگاه نشسته بودند ، بعدا فهميدم تعدادي از سياستمداران بنام آمريكايي هم در سالن حضور داشتند.

* تعدادي از شركت‌كنندگان كه درخارج از سالن بودند را با اتوبوس آورده بودند، يكي از همراهان گفت:در مقابل حزب يهوديان ديدم دانش‌آموزان را براي شركت در مراسم دانشگاه سوار مي‌كردند،در داخل دانشگاه كلمبيا هم آنان را ديدم.

* چند نفر از دوستان گفتند بعضي از خانم‌هاي ايراني در بيرون دانشگاه ايستاده بودند و با صهيونيست‌ها درگير بودند و از نطق رييس جمهوري دفاع مي كردند.

* دو نفر از مسوولين كه همراه بودند از نطق اهانت آميز رييس دانشگاه خيلي ناراحت بودند و مي‌گفتند بايد كاري انجام دهيم ، آقاي رييس جمهوري گفتند نگران نباشيد،آنان هم در اخلاق ، هم در تبليغات و هم در ادعاي آزادي بيان شكست خوردند.

* بعضي ايراني‌ها مي‌گفتند براي شركت در جلسه سخنراني به دانشگاه زنگ زديم اما بجاي پاسخ گويا با اتصال به يك ضبط صوت، نواري عليه رييس جمهوري پخش مي‌كردند.

* سفير جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل گفت كه بعد از سخنراني آقاي رييس جمهوري تعداد زيادي نامه از آمريكايي‌ها واصل شده كه عذرخواهي كرده بودند.

* چند نفر از خانم‌هاي ايراني با مراجعه به هتل اصرار داشتند كه با رييس جمهوري ملاقات كنند و در ملاقات گفتند كه ما آمده‌ايم تا بگوييم به شما افتخار مي‌كنيم.

* يكي از زنان به من گفت : بچه‌هاي من در آمريكا زندگي مي‌كنند ، نمي دانستم به بچه‌ها بگويم شما بايد مثل چه كسي بشويد. الان به صراحت با آنان مي‌گويم الگوي شما آقاي احمدي نژاد است. آقاي احمدي‌نژاد از خودمان است يك انسان با زندگي معمولي است كه رييس جمهوري شده است و ايرانيان به وجود او مفتخرند. شما هم مي‌توانيد مثل او باشيد.

* در ملاقات با روساي جمهوري تا آنجائيكه حضور داشتم همه به آقاي رييس جمهور تبريك مي‌گفتند وشجاعت و نطق ايشان را مي‌ستودند و مي‌گفتند: خودمان برنامه را تماشا كرديم.

* سخنراني رييس جمهوري در دانشگاه كلمبيا موجب‌شد به نطق‌ايشان در مجمع عمومي سازمان ملل بيشتر توجه شود.

** مجمع عمومي سازمان ملل

* پشت تريبون سخنراني در سازمان ملل و ميز رييس جلسه ساختماني با چند اتاق وجود دارد ، هر سخنران قبل‌از شروع به آن ساختمان هدايت مي‌شود و مي نشيند تا نطق سخنران حاضر تمام شود.

اينجانب، جناب آقاي رييس جمهوري را تا ساختمان مزبور همراهي كردم ، به محض اينكه نشستند، كارمندان آنجا يك به يك آمدند تا در كنار رييس جمهوري عكس بگيرند، يكي‌از كارمندان خواهش‌كرد به اتاق مابيائيد ما چند نفر هستيم، نمي‌توانيم اينجا بيائيم، ايشان رفتند و با آنان عكس گرفتند.

* باشروع سخنراني ايشان سالن پر بود و با اينكه سخنراني ‪ ۳۷‬دقيقه طول كشيد، سكوت كاملي بر سالن حكم فرما بود . معاون دبير كل كه مدير جلسه بود بعد از سخنراني آمد و تشكر كرد.

* وقت خروج از سالن اجلاس از خروجي كنار برد رياست ، تعداد زيادي از هيات‌هاي شركت‌كننده در حالي كه صف بسته بودند يك به يك تبريك مي‌گفتند و بعضي با ايشان عكس مي‌گرفتند.

* سخنراني رييس جمهوري بازتاب زيادي داشت ، در جلسه‌اي كه با كشيشان مسيحي بود، ديدم به بعضي از جملات سخنراني استناد مي‌كردند، بعضي از روساي كشورها هم در ملاقات‌ها اذعان به قوت متن و قوت سخنراني داشتند و مي‌گفتند انصافا نكات بديعي داشت و با شجاعت ارائه شد.

** جلسه با اصحاب رسانه و سياستمداران كهنه كار آمريكايي

* در اين جلسه حدودد ‪ ۸۰‬نفر حضور داشتند و ازهمان ابتدا فرصت به حضار داده شد، ‪ ۱۳‬نفر صحبت‌كردند و هر كدام موضوعي را مطرح كردند. بحث ارتباطات ايرانيان و آمريكايي‌ها ، بحث صهيونيسم و عراق از جمله اين موارد بود.

* در پايان جناب آقاي رييس جمهوري حدود نيم ساعت صحبت خاص خودشان را پيرامون ديدگاههايي كه به انسان وجود دارد و منزلت انسان‌وآرمان‌هاي انساني و بحث فطرت، عدالت ، محبت و عشق ارئه كردند.

* رييس جمهوري همچنين در سخنان خود راه‌هاي برون رفت بشر از چالش‌هاي كنوني را ارائه كردند و نكته‌جالب اين‌بودكه بعضي از حضار از ابتداتا انتها نت برداري مي‌كردند.

* بعد نوبت به پاسخ به سوالات رسيد، جناب آقاي رييس جمهوري تك تك سوال كنندگان را اسم مي‌بردند، سوال آن را تكرار و پاسخ مي‌دادند و هيچ سوالي بي پاسخ نماند و اين شيوه براي آنان تعجب آور و شگفت انگيز بود. در واقع احترام همه حفظ و همه سئوالات پاسخ داده شد.

* اين نشست بك جلسه تاريخي بود و ‪ ۱/۵‬ساعت ديرتر از موعد مقرر تمام شد و اميدوارم فيلم و سي دي آن منتشر شود.

* در حاشيه از بعضي مدعوين سووال شد كه ارزيابي شما چيست ،”خيلي خوب” ارزيابي آنان بود و جالب اينكه يكي از سياستمداران برجسته و سابق آمريكا در جلسه جواب سئوال‌هاي خود را سخت و جدي دريافت كرد و در پايان نيز خيلي اظهار رضايت كرد.

* احترام، وقار و منطق قوي جناب آقاي رييس جمهوري‌به نظرم تاثير زيادي داشت، مطالب گفتني زياد است اما فرصت محدود.

ثمره هاشمي مشاور ارشد رييس جمهوري در پايان گفت : خدا را سپاسگزاريم كه‌ملت ايران چنين فردي‌را كه انصافا عصاره فضايل حكمت،ايمان‌و شجاعت و منطق قوي و صبر و پايداري و مخلص امام و رهبري معظم انقلاب هستند را به رياست جمهوري انتخاب كردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates