30.01.2007

گزارش محرمانه کمیسیون امنیت ملی در خصوص تحریم سر از روزنامه لوموند در آورد

ادوارنیوز:
روزنامه لوموند چاپ پاریس، در شماره روز یکشنبه خود بخش‌هایی از گزارشی را منتشر کرده که گفته می‌شود از سوی یکی از کمیسیون‌های مجلس ایران تهیه شده است. بر پایه این گزارش در این “سند” به سران ایران نسبت به اجرای تحریم‌های سنگین و ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی هشدار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوموند در شماره روز یکشنبه خود اعلام می‌کند که نسخه‌ای از این سند که از سوی کمسیون امنیت ملی و روابط خارجی تهیه شده، در اختیار این روزنامه است.

لوموند می‌افزاید که این سند که در بیش از 100 صفحه تنظیم شده، از سوی منابع خاورمیانه‌ای این روزنامه به دست آمده است. لوموند می‌نویسد این گزارش که در ماه سپتامبر در ایران منتشر شده، نتیجه کار شش ماهه گروهی از کارشناسان مسایل اقتصادی و نفت است.

به گزارش لوموند، در این گزارش که در اختیار محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، نیز گذاشته شده، آمده است: “به موازات اینکه از منافع و عزت ملی کشور پاسداری می‌شود (باید) همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا از اعمال تحریم‌ها جلوگیری شود”.

در ادامه این گزارش آمده است اگر ایران با تحریم‌های سنگین روبرو شود “مجبور است که اولویت‌های ملی خود را تعدیل کند و حداکثر منابع خود را به کار گیرد تا از یک طغیان گسترده اجتماعی جلوگیری کند؛ (تحریم) می‌تواند منجر به وخامت کیفیت زندگی برای قشر گسترده‌ای از مردم شود”.

برپایه این گزارش به مسئولان نظام ایران هشدار داده شده است “وخیم‌تر شدن وضع اقتصاد می‌تواند سبب ناآرامی‌های اجتماعی شود که به نوبه خود به وخامت و تضعیف ثبات داخلی بینجامد”.

لوموند می‌نویسد این گزارش نزدیک به سه ماه پیش از اعمال تحریم شورای امنیت علیه برنامه موشکی و هسته‌ای ایران منتشر شده، اما تنها در اختیار افراد اندکی گذاشته شده است.
بر پایه برخی گزارش‌های دیگر، رهبری ایران نیز از کارشناسان خواسته بود که نسبت به تهیه گزارشی مشابه و مستقل اقدام شود.

منبع:رادیوزمانه

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates