04.10.2007

اعلام حمایت کارگران ایران خودرو از خواستهای برحق کارگران نیشکر هفت تپه کارون

پیک ایران: دوستان کارگر و همکاران گرامی
به دليل واردات بي‌‏رويه شكر و كاهش شديد نقدينگي, بيش از 2500 نفراز كارگران نيشكر هفت تپه كه از آغاز سال 86 تا كنون دستمزد نگرفته‌‏ و در اعتصاب به سر مي‌‏برند، کارگران اعلام كردند كه تا دريافت مطالباتشان، اين اعتصاب را ادامه خواهند داد.
دوستان کارگر
كارگران نیشكر هفت تپه در استان خوزستان طی هفته های اخیر مبارزه، جدال و كشمكشی هر روزه را با كارفرمایان و صاحبان كارخانه را آغاز کرده اند.
اعتراض به شرایط سخت كار و محرومیت های طاقت فرسا و بی حقوقی های بسیار این كارخانه را به میدان مبارزه و تلاش بی وقفه كارگران آن در مقابل سرمایه داران و اقدامات دولت و حامیشان تبدیل نموده است..
طی سالیان اخیر و در نتیجه سیاستهای ضد كارگری دولت اسلامی به ویژه خصوصی‌ سازی های وسیع و پی‌ در پی‌ و واردات بی رویه شكر، این شركت در آستانه ورشكستگی قرار گرفته است.
ماههاست كه دستمزد كارگران پرداخت نمیشود. كمترین حقوق و مزایای شغل‍ی برایشان برسمیت شناخته نشده است، و فاقد هرگونه خدمات ویژه در این باره هستند. زندگی بخور نمیر و تامین معاش هزاران كارگر همراه با خانواده هایشان هرچه بیشتر به ورطه فقر و سیه روزی كشیده است.
طی 15 ماه گذشته حداقل 13 بار كارگران محروم نیشكر هفت تپه برای احقاق مطالبات خود دست به اعتصاب و تحصن زده اند، هربار نیز با كارفرما و مقامات دولتی در استان خوزستان مذاكره شده و در این میان به غیر از وعده و وعید از سوی مسئولین دولتی و انتظار هرچه بیشتر چیزی نصیب كارگران نشده است. كم نبوده مواردی كه تجمعات اعتراضی كارگران با هجوم نیروهای انتظامی مواجه شده و كارگران شریف و حق طلب این شركت مورد ضرب و شتم شدید و دستگیری و بازداشت گسترده قرار گرفته اند.

دوستان کارگر
تنها اسلحه کارگران در مقابل یورش به کار آنان اعتصاب و تشکل و حمایت ما کارگران از هم طبقه های خودمان می باشد پیروزی کارگران نیشکر کارون در اتحاد و پیشتبانی همه کارگران ایران از آنان می باشند.صدای اعتراض کارگران نیشکر را به گوش همه همکاران خودبرسانید کارگران نیشکر را تنها نگذاریم
ما جمعی از کارگران ایران خودرو ضمن اعلام حمایت ازخواستهای بر کارگران از اعتصاب شکوهمند کارگران نیشکر هفت تپه با مبارزه آنها اعلام همبستگی کرده و هر گونه تعرض و حمله به کارگران را محکوم می کنیم و از همه کارگران و سازمانهای مدافع حقوق بشر می خواهیم که کارگران اعتصابی را تنها نگذارند
دوستان کارگران
پیروزی طبقه کارگر تنها در اتحاد و همبستگی طبقاتی ما کارگران می باشد

زنده باد اتحاد و هبستگی کارگران

پیام کارگران ایران خودرو به کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه
دوستان وکارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه
درود بر شما و زنده باد مبارزه بر حق تان
صدای حق طلبانه تان را شنیدیم
امنیت شغلی حق مسلم شماست
درخواست حقوق، حق مسلم شماست
ایجاد تشکلهای کارگری حق مسلم کارگران است
هر کس هم حق دارد حق و حقوق خود را طلب کند، هیچکسی حق ندارد کارگران را مورد ضرب و شتم قراردهد
نه دوستان کارگر
کارگران برده نیستند که باید بدون دریافت حقوق کار کنند
این حق مسلم شما کارگران است که در مقابل کار مزد دریافت کنید
ما کارگران ایران خودر از اعتصاب شکوهمند شما اعلام پشتیبانی می کنیم و در کنار تان ایستاده ایم ما صدای حق طلبانه شمارا به كارگران گوش همه کارگران می رسانیم
درود بر شما کارگران زحمکش
زنده باد مبارزه کارگران نیشکر کارون
جمعی از کارگران شرکت ایران خودررو
86/07/12
ikcokar@yahoo.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates