06.10.2007

هشتمین روز تحصن و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه

پیک ایران: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : کارگران نیشکر هفت تپه امروز شنبه 14 مهر 1386 در هشتمین روز اعتصاب که از ساعت 07:00 صبح تا ارسال این خبر کارگران در مقابل دفتر مدیریت این شرکت ادامه دارد. در تجمع امروز بنابه گفتۀ نمایندگان کارگران بیش از 3000 نفر شرکت کردند. آنها یکبار دیگر به مدیریت شرکت تاکید کردند تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب ادامه خواهند داد. علیرغم 8 روز اعتصاب و تحصن هنوز هیچکدام از وعده های داده شده عملی نگردیده و باز هم به آنها وعده داده میشود که در روزهای آینده به خواسته هایشان رسیدگی می شود.
کارگران نیشکر هفت تپه علاوه بر خواستهای که قبلا اعلام کرده بودند، خواهان تشکیل سندیکای کارگری توسط نمایندگان واقعی کارگران این شرکت هستند. و این را به عنوان یکی از خواسته های خود به مدیریت شرکت رسما اعلام کردند.
مدیریت شرکت طی یک بخشنامۀ تهدید آمیزی و سرکوب گرانه ای که از سوی شورای تامین شهر (فرماندار ،مسئول ادارۀ اطلاعات شهرستان و فرماندۀ نیروی انتظامی تشکیل شده) به کارگران این شرکت اعلام نموده کسانی را که در اعتصاب شرکت دارند برای آنها غیبت خواهند زد. همچنین یکی از اعضای هیئت مدیرۀ شرکت به نام افضل زاده کارگران را تهدید به برخورد شدید نمود.
در اعتصاب امروز نیروهای ادارۀ اطلاعات شوش ( لباس شخصی ها) در محوطۀ شرکت حاضر بودند و از تجمع کارگران فیلم برداری می کردند و آنها را تهدید به دستگیری می کردند. ادارۀ اطلاعات کارگران و بخصوص فعالین کارگری را تحت فشار قرار داده اند و آنها را دائم تهدید به بازداشت می کردند.
اسامی تعدادی از کارگران که در طی روزهای گذشته توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر، و مورد ضرب و شتم و به طور موقت بازداشت شده اند به قرار زیر می باشند آقایان مهرداد قصاب و رحیم علیجانی می باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates