31.01.2007

حمایت سیاستمداران سنی عراق از ادعای تازه مجاهدین خلق

رادیوفردا:
تعداد زيادی از سياستمداران سنی عراقی، از ادعای تازه سازمان مجاهدين خلق در عراق، مبنی بر حضور ده ها هزار مامور امنيتی ايران در عراق، حمايت کردند.

روز چهارشنبه، ۳۱ ژانويه شورای ملی مقاومت همراه با گروهی از سياستمدارن عراقی که بيشترشان سنی مذهب بودند، کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل برگزار کرد. اين گروه از سياستمدارن عراقی، برای گفت و گو با نمايندگان پارلمان اروپايی، به بروکسل سفر کرده اند.

در اين کنفرانس، عدنان الدليمی، رهبر فراکسيون اعراب سنی در پارلمان عراق، گفت که «دخالت ايران در امور عراق»، ديگر يک موضوع «مخفيانه» نيست. به گفته وی هم اکنون، «همه می دانند که ايران در اوضاع عراق، دست دارد.»

وی از جمله سياستمدارانی است که برای کمک گرفتن از اتحاديه اروپا به مقر اين اتحاديه سفر کرده است.

وی افزود: «اتحاديه اروپا و پارلمان اروپايی بايد به ايران فشار بياورند تا اين کشور، از دخالت در اوضاع داخلی عراق، دست بردارد.»

خلاف الاعيان، يکی ديگر از سياستمداران بلندپايه اعراب سنی عراقی و رهبر «شورای سنی گفت و گوی ملی»، نيز از ايالات متحده خواست که با ایران برخورد کند.

وی همچنين آمريکا و احزاب شيعه عراق را متهم کرد که با پشتيبانی از حملات عليه گروههای سنی، زمينه «تقسيم فدرالی» عراق را مهيا می کنند.

خلاف الاعيان همچنين از اعضای مجاهدين خلق تشکر کرد و گفت:« ما به برادران خود توجه می کنيم و اين بهترين دليلی است که ثابت می کند ما از ملت ايران متنفر نيستيم.»

از زمان سرنگونی حکومت صدام حسين، ديکتاتور سابق عراق، مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدين خلق، از حضور در مجامع عمومی خودداری کرده است.
شورای ملی مقاومت، وابسته به سازمان مجاهدين خلق، بار ديگر مدعی شده است که فهرستی از ماموران امنيتی ايران در عراق را در دست دارد. بنا به ادعای اين گروه مخالف نظام سياسی ايران، در فهرست آنها، نام بيش از ۳۰ هزار مامور امنيتی ايران وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری آسوشيتد پرس، در فهرستی که سازمان مجاهدين خلق از آن با عنوان فهرست ماموران ايرانی ياد می کند، نام چند تن از نمايندگان مردم عراق در پارلمان اين کشور و همچنين نام تعدادی از اعضای رده بالای نيروهای امنيتی عراق، وجود دارد.

بنا به اين گزارش، سازمان مجاهدين خلق همچنين مدعی است تجهيزات جمهوری اسلامی ايران را که برای ساختن بمب برای شورشيان عراقی به کار می روند در عراق، کشف کرده است.

شورای ملی مقاومت که مقر آن در پاريس قرار دارد، شاخه سياسی سازمان مجاهدين خلق است که در دو دهه اخير از خاک کشور عراق، عليه جمهوری اسلامی ايران فعاليت کرده است.

سازمان مجاهدين خلق، از زمان انتقال به عراق تا سرنگونی صدام حسين، از حمايت وی برخوردار بوده و تمامی کشورهای عضو اتحاديه اروپا، همگام با ايالات متحده آمريکا، رسما، اين سازمان را يک سازمان «تروريستی» معرفی کرده اند.
از زمان سرنگونی حکومت صدام حسين، ديکتاتور سابق عراق، مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدين خلق، از حضور در مجامع عمومی خودداری کرده و کسی از محل اقامت وی اطلاعی ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates