28.10.2007

ريگي: روزهاي سختي در كوه‌ها مي‌گذرانيم

بازتاب: تا جايي كه من اطلاع دارم، وي [توريست ژاپني] زنده و سالم است و ما در تلاشيم كه وي آزاد شود، البته نه از سوي جمهوري اسلامي بلكه توسط ما، ما به آنها (گروگانگيران) گفتيم كه صحبت كردن با رژيم فايده‌اي ندارد و مستقيما با ژاپن يا سازمان‌هاي حقوق بشر بين‌المللي وارد گفت‌‌وگو شويد تا بتوانند بر ايران فشار بيشتري بياورند.
سردسته گروهك تروريستي موسوم به «جند‌ا…» گفت: ماه رمضان شرايط بسيار سختي سپري كرديم و اكنون حالت طبيعي نداريم.

به گزارش «تابناك»، «عبدالمالك ريگي»، با حضور در برنامه «پنجره‌اي رو به خانه پدري» كه توسط عليرضا نوري‌زاده تحت عنوان «كانال يك» لوس‌آنجلس پخش مي‌شود، با اشاره به ربودن شدن يك توريست ژاپني گفت: از زماني كه اين دانشجوي ژاپني توسط عده‌اي شرور ربوده شد، تا از اين طريق بر رژيم فشار بياورند، از همان ابتدا اعلام كرديم، تلاشمان را براي پيدا و آزاد كردن وي انجام خواهيم داد. زيرا مردم بلوچ مثل همه مردم ايران مهمان‌نواز هستند و اميدواريم كه بتوانيم اين مسئله را حل كنيم.

وي در ادامه اين گفت‌وگوي تلفني مدعي شد: جمهوري اسلامي مي‌خواهد مبارزان بلوچ را عده‌اي تروريست معرفي كند و چهره‌اي مخدوش از ما به جهانيان عرضه ‌كند تا حقيقت را پنهان كند.

وي در ادامه افزود: تا جايي كه من اطلاع دارم، وي [توريست ژاپني] زنده و سالم است و ما در تلاشيم كه وي آزاد شود، البته نه از سوي جمهوري اسلامي بلكه توسط ما، ما به آنها (گروگانگيران) گفتيم كه صحبت كردن با رژيم فايده‌اي ندارد و مستقيما با ژاپن يا سازمان‌هاي حقوق بشر بين‌المللي وارد گفت‌‌وگو شويد تا بتوانند بر ايران فشار بيشتري بياورند؛ البته مسبب همه اينها جمهوري اسلامي است.

سردسته گروه تروريستي «جندا…» در حالي كه در كارنامه گروهك خود كشتار مردم بيگناه و بي‌دفاع سيستان و بلوچستان، ترور و كشتن مأموران نيروي انتظامي و آتش كشيدن ماشين‌هاي شخصي مردم و نيز ربودن جوانان ايراني اسلامي را به ثبت رسانده است، در خصوص اصول مبارزه خود با نظام جمهوري اسلامي گفت: بايد وضعيت زندگي مردم را مد نظر قرار داد و نه آن‌كه از دور بر اساس برخي شنيده‌ها قضاوت كرد. اصول ما اين است كه هيچ بي‌گناهي كشته نشود و تنها موضع دفاعي نداريم و از اين پس اگر اسيري گرفته شد، با او رفتار انساني و درست مي‌شود و وسايل آرامش او فراهم شده و شكنجه نمي‌شود.

وي در حالي كه ربوده‌شدگان خود در حوادثي چون «تاسوكي» از اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموز، دانشجو، كسبه و مأموران نيروي انتظامي را كشته و براي ايجاد رعب و وحشت فيلم‌هاي آن را به صورت CD در بين مردم پخش كرد، مدعي شد: وقتي ما سربازان اسير شده رژيم را آزاد مي‌كنيم و نمي‌كشيم مشخص است كه غيرنظاميان را نمي‌كشيم، در جنگ به يك اصولي پايبنديم و اگر بخواهيم مثل آنان(نيروي انتظامي) عمل كنيم، وضعيت بلوچستان بسيار وخيمتر خواهد شد. من انكار نمي‌كنم كه حركات اشتباهي نيز صورت گرفت.

وي در پاسخ به سؤال‌ نوري‌زاده كه آيا خود را قوي‌تر احساس مي‌كنيد و تا چه اندازه تهديد مي‌‌شويد، گفت: دو نوع قدرت داريم يكي مادي و ديگر معنوي. از لحاظ مادي چون يك گروه كوچك و در برابر ارتش يك رژيم هستيم، ناچيزيم و اين روزها مشكلات زيادي هم براي ما بوده است خصوصا [در زمينه] مالي و امنيتي، هم در كو‌ه‌هاي ايران، هم جاهاي ديگر [شرايط نامناسبي داشتيم] و ما در ماه رمضان شرايط بسيار سختي سپري كرديم و اكنون حالت طبيعي نداريم، اما به لحاظ معنوي در سطح بالايي هستيم و روحيه ما تقويت شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates