30.10.2007

چند درصد آمریکایی ها از حمله به ایران حمایت می کنند؟

عصرایران: طرفداران حزب دموکرات احتمال حمله نظامی علیه ایران در آینده نزدیک را بیش از جمهوریخواهان و افراد مستقل می دانند … نتایج نظرسنجی برمبنای سن و جنسیت افراد نشان می دهد که رای دهندگان جوانتر احتمال وقوع درگیری نظامی را بیش از افراد مسن می دانند و از سوی دیگر این درصد برای زنان و مردان به ترتیب 58 و 48 درصد است

عصر ایران- نتایج یک نظرسنجی جدید ادعا می کند حدود نیمی از رای دهندگان احتمالی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از حمله نظامی به ایران حمایت می کنند.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) موسسه بین المللی زوگبی (zogby) به تازگی در نظرسنجی تلفنی از مردم آمریکا ادعا کرد: “حدود 52 درصد رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا از حمله نظامی به ایران برای پیشگیری از ساخت سلاح هسته ای حمایت می کنند و به علاوه 53 درصد معتقدند آمریکا پیش از انتخابات آینده دست به اقدام نظامی احتمالی علیه ایران خواهد زد.”

در این میان طرفداران حزب دموکرات احتمال حمله نظامی علیه ایران در آینده نزدیک را بیش از جمهوریخواهان و افراد مستقل می دانند به نحوی که 63 درصد دموکرات ها معتقد به اقدام نظامی بر ضد ایران در آینده نسبتا نزدیک هستند حال آنکه این مقدار برای جمهوریخواهان و افراد مستقل به ترتیب 44 و 51 درصد است.

با این حال حمایت جمهوریخواهان از حمله احتمالی به ایران بیش از دو گروه دیگر است به طوری که 71 درصد جمهوریخواهان از گزینه نظامی علیه ایران حمایت کرده اند در حالی که 41 درصد دموکرات ها و 44 درصد افراد مستقل پشتیبانی خود از این اقدام را اعلام کرده اند.

در همین حال نتایج نظرسنجی برمبنای سن و جنسیت افراد نشان می دهد رای دهندگان جوانتر احتمال وقوع درگیری نظامی را بیش از افراد مسن می دانند و از سوی دیگر این درصد برای زنان و مردان به ترتیب 58 و 48 درصد است اما در حمایت از حمله آمریکا به ایران اختلاف اندکی میان این گروه ها وجود دارد.

همچنین در بخش دیگری از نظرسنجی سئوال شد: بدون درنظر گرفتن احتمال حمله واشنگتن به ایران کدام نامزد ریاست جمهوری آمریکا گزینه بهتری برای برخورد با تهران خواهد بود.

در این میان 21 درصد به سناتور هیلاری کلینتون از نیویورک رای دادند در حالی که 15 درصد رودی گولیانی، شهردار سابق نیویورک و 14 درصد سناتور جان مک کین از آریزونا را انتخاب دادند.

سناتور باراک اوباما از حزب دموکرات، فرد تامسون از جمهوریخواهان، جان ادواردز از دموکرات ها و میت رومنی از حزب جمهوریخواه نیز به ترتیب با 10، 5، 4، و 3 درصد به عنوان گزینه های بعدی برای برخورد با ایران شناخته شدند.

همچنین در میان دموکرات ها سناتور هیلاری کلینتون با 35 درصد به عنوان بهترین گزینه برخورد با ایران معرفی شد در حالی که رودی گولیانی با 28 درصد در صدر فهرست جمهوریخواهان قرار گرفت.

بخش دیگری از نظرسنجی موسسه زوگبی به این سئوال اختصاص داشت که چه زمانی برای حمله به ایران مناسب است یا اینکه اصلا نباید این حمله صورت گیرد.

28 درصد پاسخگویان معتقد بودند آمریکا باید تا زمان انتخابات آینده ریاست جمهوری صبر کند و 23 درصد نیز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری بوش را پیشنهاد دادند. در حالی که 29 درصد گفتند ایران نباید مورد حمله قرار گیرد و 20 درصد نیز نامطمئن بودند.

گفتنی است این نظرسنجی طی روزهای 24 تا 27 اکتبر سال جاری با مشارکت بیش از یک هزار رای دهنده احتمالی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates