30.10.2007

محکومیت پنج ساله اسانلو در دادگاه تائید شد

بی‌بی‌سی: آقای اسانلو پیش از این دو بار، یک بار به مدت هفت ماه و بار دیگر به مدت یک ماه زندانی شده بود
یک شعبه دادگاه تجدید نظر در تهران حکم پنج سال حبس منصور اسانلو رئیس زندانی هیات مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را تائید کرده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا به نقل از پرویز خورشید وکیل آقای اسانلو نوشته است که اتهام آقای اسانلو تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی بوده و وی در حال حاضر برای گذراندن دوران محکومیتش به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

شعبه 14 دادگاه انقلاب آقای اسانلو را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده بود که اکنون شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر تهران این حکم را تائید کرده است.

منصور اسانلو، دهم ژوئیه (نوزدهم تیر) گذشته پس از آنکه در نزدیکی محل سکونت خود در تهران از اتوبوس پیاده شد، با زور و ضرب و شتم به دست مأموران لباس شخصی بازداشت شد.

وی پیشتر دو بار، یک بار به مدت هفت ماه و بار دیگر به مدت یک ماه بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

منصور اسانلو در ماه دسامبر سال 2005 در پی اعتراضهای صنفی کارکنان شرکت واحد بازداشت شد و پس از آنکه بيش از هفت ماه در زندان به سر برد، با سپردن وثیقه آزاد شد.

با این حال سه ماه پس از آزادی، افراد لباس شخصی مجدداً رئیس هیئت مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد را دستگير و به زندان اوين تهران منتقل کردند و او یک ماه دیگر در بازداشت گذراند.

تشکلهای عفو بین الملل، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و فدراسیون بین المللی کارکنان حمل و نقل خواستار آزادی آقای اسانلو شده اند.

محکومیت عضو دیگر

همچنین ابراهیم مددی یک عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز که روز هیجدهم مرداد ماه همزمان با برگزاری چند تجمع اعتراض آمیز از سوی تشکلهای بین المللی در مقابل منزل آقای اسانلو دستگیر شده بود، به دو سال حبس تعزیزی محکوم شده است.

بر اساس گزارش ها، آقای مددی نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه انقلاب محاکمه و به دو سال زندان محکوم شده است.

آقای مددی به همراه ابراهیم گوهری، داوود رضوی، یعقوب سلیمی، همایون جابری و غلامرضا غلامحسینی در مقابل منزل آقای اسانلو بازداشت شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates