19.11.2007

منطقه آزاد اروند حياط خلوت مديران بانفوذ

پیک ایران: جهان نيوز : عمليات فنس‌كشي منطقه آزاد اروند و جدا سازي آن از خرمشر و آبادان، اين منطقه را به پاركينگ مديران بازنشسته استان خوزستان تبديل كرده و بسياري از نيروهاي اين منطقه با پارتي‌ و سفارش بر سر كارها منصوب شده‌اند.
به گزارش خبرنگار «جهان» از خرمشهر، آغاز عمليات جداسازي منطقه آزاد اروند كه بخش‌هايي از شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر را شامل مي‌شود، از سرزمين اصلي با كشيدن ديوار و عمليات فنس كشي و تداوم عدم نفع‌رساني اين منطقه به مردم اين دو شهر مرزي، موجب نارضايتي شهروندان آباداني و خرمشهري شده است.
بر اساس اين گزارش، اين وضعيت منطقه آزاد اروند، موج گراني به ويژه در بخش‌هاي‌ مسكن و زمين به شدت مردم دو شهر را تحت فشار قرار داده است و مشكلات بيشتري بر معضلات اين دو شهر جنگ‌زده افزوده است.
از سوي ديگر كار رانت‌خواري و لابي‌گري نيز در منطقه آزاد بالا گرفته و عبدالله كعبي نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي در اين ارتباط مي‌گويد؛ منطقه آزاد اروند به پاركينگ مديران بازنشسته استان خوزستان تبديل شده است و بسياري از نيروهاي اين منطقه با پارتي‌ و سفارش بر سر كارها قرار داده شده‌اند.
وضعيت حقوق‌هاي برخي مديران منطقه و تسهيلات اعطايي به آن‌ها نيز از ديگر مواردي است كه نمايي تاريك از منطقه آزاد اروند به دست مي‌دهد.
كرايه‌هاي سنگين مسكن به دليل وجود منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر، معضل قشرهاي ضعيف و زوج‌هاي جوان شده است، بر اين اساس خريد برخي از اراضي محدود منطقه آزاد اروند توسط برخي از زمين‌خواران و فرصت‌ طلبان نيز از دغدغه‌هايي است كه بر اين نارضايتي‌ها مي افزايد.
تغييرات مكرر مديران و نامشخص بودن سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و داخلي به رغم خبرهاي مختلف سرمايه‌گذاري در اين ارتباط نيز مردم منطقه را با سردرگمي مواجه ساخته است.
امام جمعه خرمشهر در واكنش به اين تحولات يادآور مي‌شود؛ بايد نفع منطقه به عموم مردم دو شهر به ويژه محرومان آبادان و خرمشهر برسد، نه اين كه با ايجاد حائل در يك طرف شاهد رفاه و در طرف ديگر شاهد فقر باشيم.
آيت‌الله ابوالحسن نوري همچنين از رئيس جمهوري مي‌خواهد به وعده خود در ارتباط با گسترش محدوده منطقه آزاد اروند به تمام گستره آبادان و خرمشهر جامعه عمل بپوشاند.
وي مي‌افزايد: با اصرار منطقه آزاد اروند در ايجاد حصار و جداسازي قسمت‌هايي از دو شهر آبادان و خرمشهر با عنوان محدود منطقه آزاد از سرزمين اصلي، مخالفت‌هايي در اين دو شهر ديده مي‌شود.
اخيرا گروهي از جوانان خرمشهر با تجمع در نماز جعمه خرمشهر، مخالفت خود را به صورت علني ابراز داشتند.
در يك جمع‌بندي كلي بايد اذعان داشت كه دولت درباره وضعيت اداره منطقه آزاد اروند، بايد به سئوالات بسياري در مورد مشكلات و شايعات به وجود آمده در اين منطقه پاسخگو باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates