19.11.2007

نخستين سفر احمدي‌نژاد با هواپيماي تشريفاتي

بازتاب: در ابتداي دولت نهم برخي از مسئولان دولتي استفاده از اين هواپيما را امري طاغوتي خوانده بود و دكتر الهام، سخنگو و رئيس دفتر وقت رئيس‌جمهور در بازديدي كه از آن انجام داده بود، با ابراز ترديد از اين‌كه دكتر احمدي‌نژاد از اين هواپيما استفاده كند، اظهار داشت: با توجه به شعارهاي آقاي احمدي‌نژاد، بعيد به نظر مي‌رسد ايشان از اين هواپيما استفاده كند.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در سفر اخير خود به بحرين و عربستان كه دو روز طول كشيد، از هواپيماي تشريفاتي استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، هواپيماي 321 تشريفاتي ايرباس توسط دولت پيشين به مبلغ شصت ميليون دلار خريداري شده بود و در آغاز دولت نهم تحويل ايران شد، ولي تاكنون از آن استفاده نشده بود؛ البته پرويز داودي، معاون اول رئيس‌جمهور، چندي پيش از آن استفاده كرده بود.

بنا بر اين گزارش، در ابتداي دولت نهم برخي از مسئولان دولتي استفاده از اين هواپيما را امري طاغوتي خوانده بودند و دكتر الهام، سخنگو و رئيس دفتر وقت رئيس‌جمهور، در بازديدي كه هواپیما انجام داده بود، با ابراز ترديد از اين‌كه دكتر احمدي‌نژاد از اين هواپيما استفاده كند، اظهار داشت: با توجه به شعارهاي آقاي احمدي‌نژاد، بعيد به نظر مي‌رسد ايشان از اين هواپيما استفاده كند.

سخنگوي دولت در مراسم تحويل هواپيماي تشريفاتي با ابراز ترديد در استفاده رئيس‌جمهور از اين هواپيما گفت: هزينه خريد اين هواپيما، نزديك به 60 ميليون دلار بوده است.

غلامحسين الهام در اين مراسم اظهار داشت: 20 ميليون دلار از قيمت اين هواپيما، صرف تزئينات داخلي شده است.
وي افزود: هواپيماي ايرباس 321 يك هواپيماي تشريفاتي و با همه امكانات هواپيماهاي پيشرفته است، ولي از لحاظ چيدمان داراي امكاناتي است كه آن را از ديگر هواپيماها متمايز مي‌كند.

الهام تصريح كرد: اين هواپيما محصول سال 2002 و از يك شركت سنگاپوري خريداري شده و نزديك به 1500 ساعت پرواز انجام داده و با تعميراتي كه در آن انجام شده، درحكم يك هواپيماي نو است.

اين در حالي است كه به تازگي، قدمت هواپيماي رئيس‌جمهور كه به چهل، پنجاه سال مي‌رسد، نگراني‌هاي امنيتي ايجاد كرده بود و اكنون با استفاده از اين هواپيما، اين نگراني‌ها برطرف شده است.

از سوي ديگر، مسئولان هواپيمايي كشوري و آشيانه جمهوري اسلامي ايران به مسئولان توصيه كرده بودند از اين هواپيما استفاده شود، زيرا هزينه‌هاي در جا ماندن و نگهداري آن بسيار بالاست و اين در حالي است كه نمي‌توان از اين هواپيما در خطوط هوايي ديگر استفاده كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates