20.11.2007

نامه سرگشاده روحانیون: آقای کروبی ساده اندیش خودتان هستید

عصرایران: يادتان نرود که ساده انديش کساني بودند که گمان مي کردند با وعده 50 هزار توماني مي توانند فکر و انديشه مردم را عوض کنند…کيست که نداند جريان دوم خرداد چه زدوبندهائي با فرقه هاي انحرافي نداشته است
عصر ایران – در پی وقایع اخیر در بروجرد و کنش و واکنش های صورت گرفته و بیانیه های منتشر شده از سوی برخی شخصیت ها ،جمعی از روحانیون و اهالی بروجرد در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین کروبي نسبت به موضع گیری ایشان واکنش نشان دادند.متن نامه این گروه را که برای عصر ایران ارسال شده در ادامه می خوانید.

بسمه تعالي

جناب حجه الاسلام آقاي مهدي کروبي

سلام علي عباد الله الصالحين

نامه شما در مورد حوادث اخير بروجرد و اتهامات نارواي حضرتعالي به روحانيون و مردم شريف بروجرد باعث شد که از سر دلسوزي مواردي را متذکر شويم:

شايد شما به عنوان يک روحاني مانند ما دغدغه دفاع از حريم تشيع را داشته باشيد اما هر دو بيانيه شما پس از غائله هاي دراويش در قم و بروجرد نشان از نوعي حمايت ناخواسته از اين جريان خطرناک دارد.

حضرات اهل بيت عصمت و طهارت صلوات الله عليهم اجمعين تصوف را به عنوان يک جريان خطرناک و ضد شيعه هميشه مورد طرد و لعن قرار داده اند تا جائيکه امام هادي عليه السلام صوفيه را نصاري و مجوس اين امت مي داند ولي شما آنها را شيعيان معرفي نموده و مخالفين آنها را عده اي ساده انديش انگاشته ايد.اما يادتان نرود که ساده انديش کساني بودند که گمان مي کردند با وعده 50 هزار توماني مي توانند فکر و انديشه مردم را عوض کنند.

نمي دانيم مارکسيست از ديدگاه شما و ادبيات سياسي جريان فکري شما چه تعريفي دارد که مردم شريف و شهيد پرور بروجرد و روحانيون آن را متاثر از مارکسيست دانسته و حوادث بروجرد را اينگونه ارزيابي مي کنيد.

روابط تنگاتنگ شما با جبهه به اصطلاح ملي( که قطب فرقه دراويش گنابادي وابسته به آن است و اين فرقه را به عنوان يک جريان سياسي در مقابل نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار داده است) بر ما پوشيده نيست و حمايت شما را توجيه مي کند.

کيست که نداند جريان دوم خرداد که شما نيز از سران اصلي آن مي باشيد چه زدوبندهائي با فرقه هاي انحرافي و جريانات مخالف نظام نداشته است و چه ظلم هائي به کيان تشيع از ناحيه دوستان شما نشده است.انگيزه شما و دوستان همفکرتان را از حمايت و ايجاد رابطه با اين جريانات و فرقه ها چه بوده است.

خانقاه دراويش بروجرد و برخي خانقاههاي ديگر در کشور در سايه فرهنگ تساهل و تسامح حاکم بر جريان دوم خرداد و در زمان مسئوليت شما در همان دولت ساخته شده است و دل مراجع عظام تقليد و ساير دلسوختگان انقلاب را به درد آورده است.آقاي کروبي نمي دانيم چرا حمله دراويش فرقه موسوم به گنابادي به مسجد النبي(صلي الله عليه و آله وسلم) بروجرد و ضرب و شتم امام جماعت و عده اي از نمازگزاران آن شما را نگران نکرد اما واکنش امت شهيد پرور بروجرد به اين اهانت که نهايتا باعث تخريب خانقاه شد شما را اينگونه برآشفته کرده است.

کاش کمي هم دلتان براي حقوق شيعيان مي سوخت و دغدغه امنيت اجتماعي آنان را داشتيد.

آقاي کروبي اهانتهاي شما به ما و مردم شريف بروجرد ثمره اي جز خوشحالي دل دشمنان انقلاب و دل گيري امت شهيد پرور نخواهد داشت.

ما طلاب بروجرد ضمن عرض شکايت به ساحت مقدس ولي عصر ارواحنا له الفداء شما را مجددا توصيه به تقواي الهي و پرهيز از سوء استفاده سياسي از مسائل مذهبي و ارزشهاي انقلاب مي نمائيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates