20.11.2007

مقام آمریکایی تاریخ حمله به ایران را پیش بینی کرد

عصرایران: وی ادعا کرد: ایران به دنبال دستیابی به قدرت کامل در خاورمیانه از طریق ساخت سلاح هسته ای است و در مورد استفاده از آن علیه هر کشوری که منافعش را تهدید کند درنگ نخواهد کرد.

عصر ایران- یک مقام آمریکایی وابسته به تیم نومحافظه کاران در سخنانی از احتمال حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته ای ایران در نیمه نخست سال 2008 خبر داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از رسانه های کویت، “جوشوا موراوچیک”، عضو کمیته مشورتی در امور ترویج دموکراسی وابسته به وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: “حمله پیشگیرانه نظامی به تاسیسات هسته ای ایران منتفی نیست و احتمال دارد این اقدام در نیمه نخست سال 2008 آغاز شود.”

وی که در سمیناری به میزبانی انجمن اقتصادی کویت در این کشور عربی سخن می گفت ادعا کرد: “ایران به دنبال دستیابی به قدرت کامل در خاورمیانه از طریق ساخت سلاح هسته ای است و در مورد استفاده از آن علیه هر کشوری که منافعش را تهدید کند درنگ نخواهد کرد.”

این در حالی است که مقامات کشورمان همواره ادعای تلاش در جهت ساخت سلاح هسته ای را رد و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشور تاکید کرده اند.

با وجود تکذیب مکرر دخالت ایران در خشونت های عراق، عضو کمیته مشورتی در امور ترویج دمکراسی آمریکا در این باره مدعی شد: “واشنگتن حمایت ایران از گروه های تروریستی عراق در هر دو فرقه شیعه و سنی را تحت نظر دارد و اکثر نیروهای آمریکایی با سلاح های ایرانی کشته شده اند!”

“موراوچیک” که همزمان عضو موسسه پژوهشی اینترپرایز واشنگتن وابسته به لابی صهیونیست محسوب می شود در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: “ایران از طالبان در افغانستان حمایت می کند و کامیون های پر از سلاح را در اختیار آنها قرار می دهد و از سوی دیگر حامی حماس در فلسطین است.”

گفتنی است کمیته مشورتی در امور ترویج دمکراسی آمریکا که “موراوچیک” در عضویت آن قرار دارد کمیته ای جدید است که در سال 2006 به فرمان کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا تشکیل شد.

این کمیته درباره مسائل مربوط به ترویج دمکراسی به خانم رایس و مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا مشاوره می دهد.

گفتنی است پیش بینی های قبلی مقامات آمریکایی مبنی بر تعرض احتمالی به ایران همواره غلط از آن درآمده و حتی این مقامات در برخی موارد روز و ساعت حمله به ایران را نیز پیش بینی کرده بودند! اما گذر زمان نشان داد که این اظهارات صرفا برای جوسازی علیه کشورمان صورت گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates