21.11.2007

وزارت خارجه ایران در جستجوی نامه احمدی‌نژاد به سارکوزی

فرارو: تلاش های وزارت امور خارجه ی ایران برای دسترسی به نامه ی محمود احمدی نزاد به همتای فرانسوی اش هنوز به نتیجه نرسیده است.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه به خبرنگار فرارو گفت که مقامات و کارشناسان این وزارت خانه اساسا در جریان نگارش و ارسال نامه ی احمدی نزاد به سارکوزی نبوده اند.

به گفته ی وی با انتشار خبر این نامه بسیاری از دیپلمات ها علاقمند به اطلاع یافتن از محتوای کامل این نامه اند و سفرای ایران نیز باید در ملاقات های خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران و دیپلمات های خارجی در این رابطه باشند اما وزارت خارجه هنوز نتوانسته است به نامه دست یابد!

به گزارش خبرنگار فرارو این نامه به دستور رییس جمهور و به وسیله یکی از نزدیکان وی نوشته شده و مستقیما به سفیر فرانسه در تهران تسلیم شده است.

این در حالیست که در ایران و تمامی کشور های جهان وزارت امور خارجه تنها مجرای قانونی مراودات و مکاتبات دیپلماتیک است و همه مقامات و دستگاه ها در همه سطوح از طریق همین وزارت خانه با بیگانگان ارتباط بر قرار می کنند.

این نخستین باری نیست که رییس جمهور ایران وزارت امور خارجه و وزیر آن را نادیده می گیرد. بسیاری از اقدامات و ابتکارات سیاست خارجی ایران اکنون بدون اطلاع و رایزنی کارشناسان و مسوولان وزارت خارجه صورت می پذیرد، حال آنکه مقامات این وزارتخانه و سفرا باید در این رابطه پاسخگو باشند.

گفته می شود آقای احمدی نژاد رابطه ی خوبی با متکی ندارد چنان که از ابتدا نامزد مورد نظرش برای وزارت خارجه مجتبی هاشمی ثمره بوده اما بنا به ملاحظاتی سیاسی مجبور شده است به وزارت متکی تن دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates