22.11.2007

سگ های اسلامی وارد بازار شد! دلايل استفاده از سگ‌ امنيتي براي احمدي‌نژاد

آقایان گویا فراموش کرده اند که سگ بطور کلی در اسلام نجس محصوب می شود حالا چه این سگ زیر عبای ملا تربیت شده باشد چه جای دیگری. یقینا همین روزهاست که به سگ‌های تربیت شده زیر عبای ملا دروس فقه هم داده خواهد شد، به امید آن روز!
بازتاب: اين مقام مسئول، نژاد سگهاي مورد اشاره كه از سوي نيروهاي امنيتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد را آلماني ذكر كرد اما تصريح كرد كه پرورش و تعليمات اين تعداد از سگها كه در اختيار نيروهاي نظامي كشورمان است، كاملاً بومي است.
يك مقام مسئول در يگان حفاظت از مسئولان كشور، با تشريح استفاده از سگهاي آموزش ديده براي انجام بخشي از ماموريت حفاظتي در خصوص كشف مواد منفجره و پاكسازي محيط ، تاكيد كرد: استفاده از سگ هاي آموزش ديده در پاكسازي امنيتي متداول است و منحصر به مقام خاصي هم نيست.

يك مقام مسئول در يگان حفاظت در گفتگو با فارس، با تشريح جزئيات موضوع بكارگيري سگهاي آموزش ديده توسط نيروهاي حفاظتي براي پاكسازي امنيتي گفت: استفاده از سگ هاي آموزش ديده براي ماموريت هاي پاكسازي امنيتي، در اكثر كشورهاي دنيا چه شرقي و چه غربي مرسوم است و به عنوان نمونه حتي در دو اجلاس اخير در عربستان (اجلاس سران كشورهاي اسلامي و اجلاس اوپك) نيروهاي حفاظتي اين كشور كاملا از سگهاي آموزش ديده استفاده كردند.
وي در پاسخ به اخباري كه قيمت اين نوع سگها را ارقام بالايي ذكر كرده بودند، افزود: قيمت اين سگها آن مقداري كه در برخي رسانه ها منتشر شده نيست و حتي قيمت تعداد زيادي از اين نوع حيوان نيز به مبلغي كه برخي ها ذكر كرده اند نمي رسد كه براي اطلاع صحيح حتي مي توانند قيمت دقيق را از شركتهاي فروشنده جويا شوند.
به گزارش خبرنگار فارس، برخي رسانه ها مدعي شده بودند كه قيمت هر يك از سگهاي آموزش ديده كه در امور امنيتي مورد استفاده قرار ميگيرد، 150 ميليون تومان است.
اين مقام مسئول، نژاد سگهاي مورد اشاره كه از سوي نيروهاي امنيتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد را آلماني ذكر كرد اما تصريح كرد كه پرورش و تعليمات اين تعداد از سگها كه در اختيار نيروهاي نظامي كشورمان است، كاملاً بومي است.
وي با بيان اينكه استفاده از سگهاي آموزش ديده براي انجام بخشي از ماموريت حفاظتي در خصوص كشف مواد منفجره و پاكسازي محيط در اماكن بزرگ چيز جديد و منحصر به ماموريت حفاظتي براي فرد خاصي نيست، تاكيد كرد: برخي خبرسازي هاي اخير در رابطه با استفاده از اين سگها يك عمليات رواني است كه با هدف تضعيف نيروهاي حفاظتي كشور انجام شده است.

اين گزارش حاكيست، برخي رسانه ها درباره موضوع نجس بودن اين حيوان در احكام شرعي شبهاتي را مطرح كرده بودند كه اين مقام مسئول حفاظتي تاكيد كرد: در رابطه با استفاده از اين حيوان در موارد كاري مجوزهاي شرعي وجود دارد و طبيعتا براي استفاده از سگهاي آموزش ديده نيز مجوز شرعي لازم از مراجع عظام كسب شده و در استفتاء انجام شده نيز تاكيد شده است كه “استفاده از سگ تعليم ديده براي فحص و مباحث بازرسي در مواقع لزوم اشكال شرعي ندارد”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates