22.11.2007

چرا واعظ طبسی به استقبال خاتمی رفت؟

آفتاب: علیرضا رجایی کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به استقبال آیت‌الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی از سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان در جریان سفر مشهد می‌گوید: با آمدن احمدی‌نژاد و حاکم شدن نیروهای حامی او شاید در ابتدا برخی از گرایش‌های اصولگرا بر این تصور بودند که با یکدست شدن حاکمیت در دست جریان راست، نظام چه از لحاظ مسایل اعتقادی و ارزشی و چه از نظر مسایل اداره کشور به اهداف مورد نظر آنها خواهد رسید.

این فعال ملی – مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: ناکامی‌های احمدی‌نژاد و جریان حاکم طی چند سال اخیر به طور طبیعی و ذاتی گرایش‌های مختلف اصولگرا را وادار به بازاندیشی کرد و به این نتیجه رسیدند که باید از تمامی بضاعت مدیریتی کشور در چارچوب نظام بهره ببرند.

رجایی تصریح کرد: در حال حاضر گرایش‌های میانه‌رو اصولگرا به این نتیجه رسیده‌اند که بخش قابل توجهی از این پتانسیل در درون جناح اصلاح‌طلب است و نماد این حرکت اصلاح‌گرایانه خاتمی است که هم با توجه به سوابق و هم مشی و رویکردی که مقبولیت عامه دارد بیش از همه خاتمی مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در یک بازاندیشی رو به تکامل نوعی از همگرایی میان بخشی از جریان اصلاح‌طلب و میانه‌رو اصولگرا در حال اتفاق است که نقطه اتصال این اتفاق خاتمی است.

رجایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جناح آقای احمدی‌نژاد و حامیان او را داخل پرانتز بگذاریم معدل نظرات برای اداره و مشی حاکمیت معدل آن تفکر و نوع نگاه خاتمی است که طبیعتا نگاه مبتنی بر ا ستقلال، آزادی و پیشرفت است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates