28.11.2007

واکنش فرانسه به اظهارات سردار محمد نجار: نگرانیم

عصر ایران– سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز گذشته نسبت به اظهارات اخیر وزیر دفاع ایران مبنی بر ساخت موشک هایی با برد 2 هزار کیلومتر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از خبرگزاری فرانسه، “پاسکال آندریانی” در واکنش به سخنان اخیر سردار “مصطفی محمد نجار” اظهار داشت: “این اخبار مایه نگرانی است و لزوم هشیاری فراوان در مورد اقدامات و نیات ایران را به ما یادآوری می کند.”

وی افزود: “گسترش فناوری موشک های بالستیک یک نگرانی عمده برای فرانسه و نیز جامعه بین المللی محسوب می شود.”

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین با یادآوری قطعنامه های مصوب شورای امنیت علیه ایران خاطرنشان کرد: “قطعنامه های 1696، 1737 و 1747 شورای امنیت تحریم هایی را علیه ایران برای مقابله با فعالیت های این کشور در هر دو زمینه توسعه فناوری موشکی و هسته ای در نظر گرفته است.”

وزیر دفاع ایران روز سه شنبه از ساخت موشک جدید “عاشورا” با برد 2 هزار کیلومتر خبر داد. این موشک قادر به هدف قرار دادن اسرائیل و مواضع نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

در همین حال روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز به نقل از “افرایم اسنه”، یک نماینده پارلمان از حزب کار و معاون سابق وزیر دفاع اسرائیل ادعا کرد: “موشک جدید بالستیک ایران نه تنها باعث افزایش تهدید علیه اسرائیل می شود بلکه تهدیدی برای شهرهای اروپایی و نیز مسکو پایتخت روسیه به حساب می آید.”

وی افزود: “اکنون زمان آن است که جهان چشم های خود را بگشاید.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates