28.11.2007

اعلان جنگ احمدی نژاد به هاشمی ؟

خُسن آقا: اين ها همه جنگ زرگري و براي فريب ملت است.
فرارو:
حملات بی‌وقفه احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر که بازه‌ای گسترده از مسئولان سابق پرونده هسته‌ای، رؤسای دو دولت قبلی و نیز جمیع منتقدین سیاست‌های دولت نهم را شامل می‌شد، امروز در دانشگاه علم و صنعت، جلوه‌ای نمایان از تصمیم دولت بر طرد و نفی تمامی جریان‌های سیاسی مقابل یافت.

رئیس‌جمهور در این سخنرانی نوک تیز حملات خود را بیش از هرکس معطوف به جریانی کرد که در دو سال اخیر ـ به‌سبب دارا بودن وزن سیاسی قابل‌توجه در عرصه سیاسی کشور ـ بیش‌ترین انتقادات را از سیاست‌های دولت نهم کرده بود. این که رئیس دولت در یک سخنرانی، همزمان از مسئولان داخلی ای نام ببرد که در روند پرونده هسته ای اخلال و وقفه به وجود می آورند، و نیز از جاسوسی هسته ای که به واسطه فشارهای جریان های قدرتمند در حال تبرئه شدن از اتهام جاسوسی است، و همچنین از برخورد قریب الوقوع با دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه شکایات انبوه مردمی؛ همگی بر این نکته معطوف است که احمدی نژاد مصمم به آغاز زورآزمایی مجدد با رقیب دو سال پیش خود است.

رقیبی که یک بار در انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری طعم تلخ شکست از رقیب ناآشنای خود را چشیده و پس از آن به‌سبب توفیقات نسبی در کارزارهای انتخاباتی، جانی تازه گرفته و در هر محفلی اعلام خطر کرده و هشدار هشیاری داده و شرایط کشور را ویژه خوانده‌است.

احمدی‌نژاد درست در روزی دیگربار از مافیای قدرت و ثروت، و عناصر داخلی همسو با دشمنان سخن گفته و وعده افشای اسامی خائنین به ملت را داده‌است، که رقیب دیروزش، در همایشی مسما به “اتحاد ملی؛ راهبردها و سیاست‌ها”، در گوشه‌ای دیگر از پایتخت و در کنار دیپلماتی هسته‌ای که ماه‌ها پیش به اتهام جاسوسی بازداشت و بازجویی و به قید وثیقه آزاد شد، نشسته و نسبت به خطری جدی هشدار داده و لازمه خدمت‌رسانی را، در میان گذاشتن امور با مردم و نیز پرهیز از دروغگویی برشمرده‌است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پس از برگزیده شدن به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان، جانی تازه یافته، بارها نسبت به شرایط موجود کشور هشدار داده و در هر محفلی، سیاست‌های موجود را به باد انتقاد گرفته و از خطری محتوم سخن گفته‌است.
درمقابل، دولتیان با حدت‌وشدت هرچه بیش‌تر به تکذیب سخنان وی برخاسته‌اند و به طعن در مقام پاسخ برآمده‌اند. هم‌چنان که مشاور رئیس‌جمهور ماه‌ها پیش، به تأیید نظر هاشمی نشست و در تفسیر این سخنان، امنیت و صلح، حل شدن بحث اشتغال و مسکن، پیشرفت در سیاست خارجی، و انسجام تمامی مسائل کشور را از مصادیق شرایط ویژه کشور برشمرده‌بود.

در طول ماه‌های اخیر، هرچه موج انتقادات جریان هاشمی بیش‌تر اوج گرفته، هم‌زمان حملات دولتیان نیز فزونی یافته‌است. هر انتقادی با پاسخی کوبنده مواجه شده و آن‌جا که دولت از پاسخ بازمانده، به افشاگری تهدید کرده و مخالفان را خائن و سازش‌کار معرفی کرده‌است. خائنینی که در طول دو سال گذشته، در مقطعی جاسوسی و وطن‌فروشی کرده‌اند و در زمانی دیگر سر از بانک‌ها درآورده و به غارت اموال مردم پرداخته و زمین‌خواری و افساد اقتصادی کرده، و اکنون نیز دولت را برای مصالحه با غرب تحت فشار گذاشته‌اند! و عجیب آن‌که دولت مردم‌مدار نهم تاکنون نامی از این جماعت خائن به مردم عرضه نکرده‌است.

پرونده هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد. در پایان هفته جاری قرار است، گزارش جديد آژانس انرژی اتمی ايران درباره پاسخ جمهوری اسلامی به شبهات آژانس منتشر شود. پس از انتشار این گزارش جلسه شورای حکام برگزار خواهد شد. نتیجه گزارش آژانس و تصمیمات شورای حکام به شورای امنيت سازمان ملل خواهد رفت تا اعضای جامعه جهانی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تصمیم‌گیری کنند. و پس از آن هر احتمالی امکان وقوع می‌یابد.

در چنین شرایطیست که جنگ لفظی سیاستمداران بالا گرفته‌است. کارزار دو گروه پیکارجو که یکی از بسته شدن پرونده هسته‌ای، در امن و امان بودن کشور سخن می‌گوید؛ و دیگری هشدار می‌دهد، اعلام خطر می‌کند و تحکیم اتحاد ملی دربرابر حماقت‌های آمریکا را خواستار می‌شود.

با این حال، حتی بدون در نظر گرفتن شرایط بحرانی کشور در جامعه بین المللی، این پیکار سیاسی با چنین ادبیاتی دست کم در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است. به خصوص آنکه عالی ترین مقام اجرایی کشور، نه فقط بالاترین مدیران و مسوولان منتسب به یکی از استوانه های نظام را به اتهامات بسیار سنگینی چون جاسوسی، فساد و خیانت منتسب می کند، بلکه خود وی را نیز که هم اکنون ریاست دو نهاد کلیدی (مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان) بر عهده دارد، به پشتیبانی آگاهانه از چنین جرائم سنگینی متهم می کند.

آیا این به معنای اعلان جنگی تمام عیار است؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates