29.01.2008

الهام رسما قطع گاز تركمنستان را به داخلي‌ها نسبت‌داد

بازتاب: سخنگوي دولت درباره پشت پرده قطعي گاز تركمنستان مدعي شد: كساني كه نفع اقتصادي و شراكت مالي با كشور تركمنستان دارند در سرماي بي‌سابقه و گسترده چند روز گذشته براي رسيدن به اهداف سياسي و منافع شخصي سعي كردند از طريق قطع شدن گاز تركمنستان به مردم فشار وارد كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، غلامحسين الهام كه دوشنبه شب در مدرسه علميه معصوميه قم سخن مي‌گفت، با اشاره به نزديك بودن بيست و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: بايد قدر اين انقلاب را بشناسيم و عظمت اين واقعه بزرگ را درك كنيم.
وي افزود: ما بايد بتوانيم مسير انقلاب اسلامي را تا نقطه اوج و تعالي آن كه همان ظهور حضرت حجت(عج) است تداوم ببخشيم.

سخنگوي دولت با اشاره به برخي مسائل مورد اختلاف بين دولت و مجلس از جمله تغيير ساعت رسمي كشور، ادغام و انحلال برخي شوراهاي كشور و… تصريح كرد: حل اختلاف بين قوا با رهبري است و اگر بخواهيم مرتباً براي حل اين گونه اختلاف‌ها سراغ رهبري برويم ممكن است عواقب ناگواري داشته باشد.
سخنگوي دولت تصريح كرد: بايد با توجه به اختيارات دولت و مطالبات مردم مسائل را به شكلي مديريت كرد كه وفاق مبنايي بين اركان نظام به وجود آيد و اين وفاق در گرو تصميمات مردم است.
وزير دادگستري افزود: مردم با انتظارات و توقعاتي به آقاي احمدي‌نژاد رأي دادند و كاري به پيچيدگي‌هاي ساختاري بين مجلس و دولت ندارند.

الهام در ادامه برداشت يك‌هزار ميليارد تومان اعتبار از حساب ذخيره ارزي توسط مجلس شوراي اسلامي جهت گازرساني به روستاها را خلاف مقررات قانوني دانست و افزود: مجلس بدون اطلاع دولت با ارائه طرحي اقدام به برداشت اين مقدار پول كرده و اگر اين مقدار پول وارد عرصه بازار شود چه كسي پاسخگوي اين تورم مي‌شود. سخنگوي دولت افزود: اين جريانات و مسائل مشابه آن باعث مي‌شود كه برخي رسانه‌ها رئيس جمهوري را به عنوان يك فرد ديكتاتور معرفي كنند در صورتي رئيس جمهور در صدد است تا بار ناخواسته‌اي از تورم به مردم تحميل نشود.

وي با بيان اينكه در انتخابات مجلس هشتم فضاي رقابتي جدي، سنگين و آزاد را شاهد خواهيم بود، يادآور شد: اين فضاي رقابتي بايد با شعور و آگاهي‌هاي عميق سياسي مردم همراه باشد.
سخنگوي دولت ادامه داد: مخالفين دولت انگيزه جدي براي حضور در مجلس هشتم شوراي اسلامي دارند و كساني كه در انتخابات رياست جمهوري از رقباي سياسي خود شكست خورده‌اند برگشت به دولت دهم را از مسير مجلس هشتم ممكن مي‌دانند.
الهام تأكيد كرد: در اين انتخابات شاهد يك جنگ سرد تبليغي از سوي مخالفان و دشمنان خواهيم بود.
وزير دادگستري همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا دولت از ابزارهاي رسانه‌اي به خوبي استفاده نمي‌كند، افزود: امروز تبليغات براي بقا يا سرنگوني يك دولت نقشي مهمتر از يك جنگ را ايفا مي‌كند.
وي تصريح كرد: در مجلس پنجم و دولت قبلي شاهد بوديم كه وقتي بحث قانون مطبوعات مطرح شد همان‌هايي كه داعيه‌دار قانون مداري را داشتند با استفاده از ابزار رسانه‌اي در جريان شورشي در حد جنگ با نظام پيش آمدند.
الهام گفت: يا جريان 18 تير كه خاستگاه آن جنگ تبليغاتي بود و از سوي كساني كه در دولت مسئوليت داشتند هدايت مي‌شد تا قانون مطبوعات تغيير نكند. اين افراد در آن زمان حجم عظيمي از رسانه‌هاي زنجيره‌اي به راه انداخته‌اند كه در بسياري از جاها حتي به مخالفت با نظام پرداختند.
سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت نهم از اين جهت دستش خالي بود، تصريح كرد: عده‌اي از دوستان اصولگراي ما نيز ترجيح دادند منتقد دولت باشند براي مثال حوزه‌هاي تخريبي غيرمنصفانه در بخش صدا به صورت قوي‌تر و در حوزه سيما هم به صورت متنوع وجود دارد، اين در حالي است كه طبق قانون صداوسيما نسبت به دولت مسئوليت دارد ولي اين رسانه نقش و سهم دولت را ايفا نمي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: مخالفين دولت از طريق ابزار رسانه خوبي‌هاي دولت را زشت جلوه مي‌دهند.

وزير دادگستري درباره پشت پرده قطعي گاز تركمنستان به ايران در روزهاي گذشته اظهار كرد: كساني كه نفع اقتصادي و شراكت مالي با كشور تركمنستان دارند در سرماي بي‌سابقه و گسترده چند روز گذشته براي رسيدن به اهداف سياسي و منافع شخصي سعي كردند از طريق قطع شدن گاز تركمنستان به مردم فشار وارد كنند.
وي افزود: اين افراد بعد از قطع شدن گاز به نحوي وارد رايزني شدند كه مشكل را حل كنند و دستگاه هاي اطلاعاتي در حال پيگيري اين مسئله هستند.
الهام افزود: ما از اين افراد مي‌خواهيم به خاطر منافع مالي و سياسي، منافع ملي را قرباني نكنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates